"Ponad połowa (53%) przyznała, że zabiera go nawet wtedy, gdy wychodzi na chwilę. Z kolei 43% badanych stwierdziło, że gdy zapomni telefonu, wróci po niego - nawet jeśli będzie oznaczało to spóźnienie do pracy lub szkoły. Telefonu używamy przede wszystkim do wysyłania wiadomości przez różne komunikatory (88%), do robienia zdjęć (84%) i bycia obecnym w social media (73%). Ponad połowa badanych (52%) przyznała, że ma telefon pod ręką przez ponad 13 godzin w ciągu doby, niezależnie od tego, czy go używa czy nie. Co więcej, 27% osób stwierdziło, że używa telefonu aktywnie przez nawet 4 godziny dziennie" - czytamy w komunikacie.
Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem, podano także.
"Nasza potrzeba bycia w kontakcie i śledzenia aktywności znajomych czy wydarzeń ze świata jest tak wielka, że 66% z nas tuż przed zaśnięciem nadrabia czytanie służbowych maili, wymienia się wiadomościami z przyjaciółmi czy przegląda serwisy społecznościowe. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) przed snem kładzie swój smartfon w pobliżu łóżka, a 11% zabiera go do łóżka i przechowuje do rana na przykład pod poduszką. Zaledwie 5% z nas zostawia wieczorem swój smartfon w pokoju innym niż sypialnia. Ponad połowa badanych (51%) zaraz po przebudzeniu sięga nie po filiżankę kawy, ale po telefon i rozpoczyna dzień przeglądem najnowszych informacji czy przesłaniem 'dzień dobry' najbliższym osobom. Prawie jedna trzecia (28%) dociera ze smartfonem do łazienki" - wymieniono w informacji.
Fakt, że mamy telefon przy sobie będąc w pracy bądź w drodze, nie budzi większego zdziwienia. Okazuje się jednak, że wielu z nas nie rozstaje się z nim spędzając czas w domu. Pomijając poranne i wieczorne "spotkania ze smartfonem", ponad połowa Polaków (51%) deklaruje, że zabiera telefon do kuchni, 32% zabiera go ze sobą udając się do pokoju dziecięcego (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12), również 32% idzie z telefonem do... toalety, podano także w materiale.
Badanie "Smart(fonowe) relacje" zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 roku.
Jedna z trzech grup biznesowych Huawei - Huawei Consumer Business Group (BG) - odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, urządzenia mobilne, domowe routery oraz usługi w chmurze.