"Huawei szybko rośnie na rynku laptopów w Polsce, szybciej od wstępnych oczekiwań firmy. W sierpniu br. liczba sprzedanych laptopów z serii MateBook była prawie 8-krotnie wyższa niż miesiąc wcześniej. Skok sprzedaży jest tym bardziej znaczący, że rynek laptopów w Polsce od kilku lat systematycznie się zmniejsza" - czytamy w komunikacie.
"Rośniemy szybciej niż prognozowaliśmy, co daje nam podstawę do skorygowania naszych całorocznych celów w górę. To potwierdza, że MateBook D i MateBook X Pro przypadły do gustu polskim konsumentom" - powiedział Zhang, cytowany w komunikacie.
Huawei rozpoczął ekspansję w Polsce w kategorii laptopów zaledwie rok temu - w tym czasie udało się zbudować portfolio zarówno w segmencie premium, jak i na tak zwanej półce średniej. Firma zbudowała też kanały sprzedaży, zarówno w sklepach internetowych i stacjonarnych - w tej chwili laptopy z serii MateBook dostępne są w około 750 sklepach, wymieniono w komunikacie.
"Sierpniowy wzrost sprzedaży serii MateBook, w ujęciu ilościowym, wyniósł dokładnie 768% w stosunku do lipca br. Dzieje się to krótko po czerwcowej premierze modeli MateBook X Pro (półka premium) i MateBook D (półka średnia), które dołączyły do oferowanego już wcześniej MateBook X" - czytamy dalej.
Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.