"Dane GfK wskazują, że osiągnęliśmy 27,1% udziału w rynku w styczniu 2018 r. wobec 23% w październiku. Chcemy cały czas zwiększać swój udział w Polsce i stać się docelowo numerem jeden. Huawei chce być marką uznawaną za lokalną i preferowaną w Polsce" - powiedział Zhang podczas spotkania z dziennikarzami.
Marka Huawei ma pozostać bardziej premium od Honora, którego strategia rozwoju została usamodzielniona, ale w strategii koncernu Honor jest niszowy. Huawei, obok desingu i technologii chce zdobywać klientów obsługą klienta z chociażby całodobowym serwisem.
Według danych podanych przez Huawei, w segmencie cenowym 300-400 euro marka Huawei osiągnęła 53,6%, głównie dzięki modelowi Mate 10 Lite. Ponadto, jak podano, marka ma 4,8% w segmencie powyżej 600 euro.
"Rozpoczynamy teraz dużą wiosenną kampanię Mate 10Lite z wykorzystaniem kluczowych kanałów z dobrą ceną. Wierzymy w umocnienie w najwyższej półce cenowej, gdzie widzimy potencjał naszego Mate 10. We wszystkich segmentach będziemy w ciągu roku wprowadzać modele z Full View" - wskazał szef Huawei Polska.
Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie. Na rynku konsumenckim Huawei jest jednym z kluczowych producentów smartfonów w Polsce, który to rynek należy do grona pięciu strategicznych rynków dla koncernu na świecie (wg Huawei Global Analyst Summit 2017).