Huawei sprzedał ponad 1,5 mln sztuk smartfonów P8 lite w Polsce w ciągu dwóch lat, podał koncern.
"Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów, ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku" - czytamy w komunikacie.
Smartfon jest bezsprzecznie hitem w ofertach operatorów. W ten sposób do użytkowników dotarło aż 81% urządzeń. Huawei P8 lite cieszył się wysoką sprzedażą również na otwartym rynku - wyniosła ona niemal 290 tys. urządzeń, podano również.
"Huawei P8 lite premierę miał w maju 2015 r. Urządzenie wyposażono w wydajny ośmiordzeniowy procesor Kirin 620, 2GB pamięci RAM i 16GB pamięci wewnętrznej, którą można rozszerzyć kartami SD. Mocną stroną smartfona była możliwość zastosowania dwóch kart SIM oraz świetny aparat z opcją nagrywania filmów" - czytamy dalej.
Sprzedaż tego modelu w tak dużym wolumenie miała niebagatelny wpływ na dynamiczny wzrost udziałów rynkowych Huawei w Polsce. Na początku 2015 r. Huawei miał niecałe 2% udziału w rynku smartfonów nad Wisłą, a obecnie Huawei jest drugą markąw Polsce, zaznaczono w informacji.
"Sukces sprzedażowy Huawei P8 lite potwierdza, że Polacy cenią dobre smartfony w atrakcyjnej cenie. Ponad 1,5 mln dostarczonych urządzeń to ogromny sukces Huawei w Polsce. Bardzo cieszymy się i dziekujemy, że konsumenci docenili świetną jakość P8 lite. Drogą utartą przez P8 lite podążają kolejne modele - P9 lite, P9 lite 2017 oraz P10 lite. To dla nas bardzo ważne, aby każdy flagowiec z serii P miał swój odpowiednik w linii 'lite'. Dzięki temu każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie smartfon" - powiedział dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska Jefferson Zhang, cytowany w komunikacie.
Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie. Na rynku konsumenckim Huawei jest jednym z kluczowych producentów smartfonów w Polsce, który to rynek należy do grona pięciu strategicznych rynków dla koncernu na świecie (wg Huawei Global Analyst Summit 2017). Huawei wprowadził w ostatnim czasie na rynek multimedialne tablety MediaPad M3 lite i rodzinną linię tabletów T3.