"Rozwój stacjonarnych sklepów to krok milowy naszej działalności, możliwy m.in. dzięki pozyskaniu nowego inwestora, który wspiera nas finansowo i posiada bogaty know-how w zakresie zarządzania modelem franczyzowym. Widzimy zapotrzebowanie naszych klientek na placówki stacjonarne, w których można obejrzeć i przymierzyć produkty. Nasze doświadczenia w obszarze tradycyjnych placówek pokazały, że jest to równie rentowna działalność, co e-commerce, a lokal pozytywnie wpływa na liczbę i wartość zamówień w danym regionie. Chcemy być bliżej naszych klientek, dlatego placówki stacjonarne nie tylko będą prowadziły tradycyjny handel, ale będą też wsparciem dla realizacji zamówień e-commerce" - powiedział CEO HubStyle Wojciech Czernecki, cytowany w komunikacie.
Strategia rozwoju w obszarze sklepów stacjonarnych opiera się na placówkach franczyzowych. Do końca 2019 r. HubStyle planuje uruchomić 20 punktów Sugarfree & Cardio Bunny. Rozwój sieci stacjonarnej współpracującej z kanałem e-commerce ma na celu również wzmocnienie wizerunku marki oraz dotarcie do nowych klientów, podano także.
"Sklepy stacjonarne to kierunek, w którym chcemy się w najbliższym czasie intensywnie rozwijać. Dzięki wyższej sprzedaży w pierwszej cenie oraz mniejszej ilości zwrotów, generujących wysokie koszty logistyki, w kanale retail możemy osiągać wysokie marże. Zdecydowaliśmy się na rozwój formatu franczyzowego ze względu na dynamiczne tempo rozwoju sieci oraz optymalny poziom niezbędnego zaangażowania finansowego" - dodał CFO HubStyle Wiktor Dymecki.
22 października 2018 r. został otwarty pierwszy sklep Sugarfree w formacie franczyzowym. Docelowo rozwijany koncept będzie dotyczył zarówno marki Sugarfree, jak i Cardio Bunny. Celem spółki jest otwieranie placówek franczyzowych w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, wskazano.
"Model franczyzy opieramy na strategii win-win pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Naszym celem jest dobra i dochodowa współpraca dla obu stron, ponieważ sukces naszych partnerów będzie oznaczać również nasz sukces" - stwierdził Czernecki.
W 2018 r. HubStyle pozyskał środki finansowe w wysokości około 7 mln zł. Pochodziły one z dwóch emisji akcji oraz sprzedaży spółki Sales Intelligence. Ostatnią emisję, o wartości 3 mln zł i cenie emisyjnej 0,5 zł, spółka zakończyła 26 października 2018 r., dzięki czemu ma zapewnione finansowanie na rozwój działalności. W tym roku Grupa spłaciła wszystkie wyemitowane obligacje (o wartości prawie 900 tys. zł) i aktualnie nie posiada żadnych obligacji, przypomniano.
Grupa HubStyle jest właścicielem marki odzieżowej Sugarfree.pl i sklepu internetowego pod tym adresem, oferującego sukienki, głównie polskiej produkcji oraz marek Cardio Bunny, Emente, Kragelman, Freakylicks. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.