Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

IBR: Firmy rodzinne poszukują wskazówek, jak wdrażać strategię sukcesyjną

0
Podziel się:

Firmy rodzinne w Polsce potrzebują pewnych mechanizmów, które ułatwią wdrażanie ich strategii sukcesyjnych, powiedziała ISBnews prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR) dr Adrianna Lewandowska. 

IBR: Firmy rodzinne poszukują wskazówek, jak wdrażać strategię sukcesyjną

"Firmy rodzinne potrzebują pewnych mechanizmów, które ułatwią wdrażanie ich strategii sukcesyjnych. Szukają tych mechanizmów, jak się porozumieć w tej sprawie w rodzinie. Szukają też wskazówek, informacji, jak odpowiednio zbudować konstytucję firmy rodzinnej - co w niej się powinno znaleźć i jak przeprowadzić ten proces" - powiedziała Lewandowska ISBnews w kuluarach V Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych. Agencja ISBnews była patronem medialnym tego wydarzenia.

Prezes zwróciła uwagę, że podczas Kongresu Grupa Wróbel podpisała konstytucję firmy rodzinnej, nad którą prace trwały przez ostatnich mniej więcej 18 miesięcy. "Są to prace nad dokumentem, nad regułami i generalnie taki czas jest potrzebny, aby zamknąć pracę nad konstytucją" - dodała.

Wskazała, że podczas kongresu przedsiębiorcy zwracali m.in. uwagę, iż przede wszystkim potrzebują oni stabilności prawa w Polsce, gdyż to daje im poczucie bezpieczeństwa.

"Sukcesem tych firm jest to, że dostrzegają własną rodzinność. Jeżeli bowiem nie zastanawiam się jako firma nad tą tożsamością - nie mam poczucia, że jestem firmą rodzinną - to nie wiem, jak zarządzić procesem sukcesyjnym. A jest to obszar obecnie profesjonalnie zarządzany w ekonomii, który rozwija się coraz mocniej. Trzeba dyskurs do debaty publicznej wprowadzać o ich znaczeniu" - podkreśliła prezes IBR.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.