"W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano w Polsce ponad 2,1 mln sztuk smartfonów, co stanowiło wzrost o ponad 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Huawei ze swoimi markami Huawei i Honor osiągnął 32% udziału w rynku smartfonów i dzięki sprzedaży wyższej o 1 punkt procentowy wyprzedził Samsunga. Kolejne miejsca przypadły Apple, Xiaomi i LG, podano również.
"Huawei wprowadził na rynek atrakcyjnie wycenione smartfony z modnymi wyświetlaczami o proporcjach ekranu 18:9, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie objąć pozycję lidera. Mimo iż większość urządzeń stanowiły smartfony z serii Lite, to Huawei śmiało może konkurować także w najwyższym segmencie urządzeń o najlepszej specyfikacji" - powiedział Marek Kujda z IDC, cytowany w komunikacie.