Po siedmiu miesiącach 2009 roku grupa Inco Veritas osiągnęła 146 mln przychodów i 7,5 mln zł zysku netto. Mirosław Wilczyński, prezes Inco Veritas, wskazuje, że pomimo osłabienia gospodarki wyniki finansowe grupy są na takim samym poziomie jak rok temu. Ponadto w całym 2008 roku grupa miała 230 mln zł sprzedaży i 7 proc. rentowności brutto.
- _ Oszczędności poczynione zostały w zakładach produkcyjnych, w których sprzedaż koncentruje się na branżach najbardziej dotkniętych pogorszeniem sytuacji gospodarczej, a więc sektorze budowlanym, motoryzacyjnym czy stoczniowym _ - zaznacza szef Inco Veritas.
Za to grupa kontynuuje ekspansję handlową i wprowadza nowe produkty w segmentach, które dobrze się rozwijają, jak chemia gospodarcza, artykuły ogrodnicze, czy opakowania.
- _ W tym roku otworzyliśmy nową linię do produkcji nawozów, inwestując ponad 21 mln zł. Wprowadziliśmy również na rynek nowe produkty pod marką Ludwik i weszliśmy w segment opakowań powyżej 5 litrów. Osłabienie w B2B zniwelowane zostało przez 20 proc. wzrost sprzedaży w segmencie nawozów oraz 15 proc. wzrost w chemii i opakowaniach _ - dodaje prezes Inco Veritas.
Strategia grupy koncentruje się na dobrze rozwijających się w tej chwili segmentach, w których obecne jest Inco Veritas. W przyszłości także na działalności deweloperskiej, której podstawą będą posiadane już nieruchomości, głównie w Warszawie.
- _ Stawiamy na sprawdzone segmenty biznesu oraz działalność deweloperską, zarówno komercyjną, jak i mieszkaniową. Naszym zdaniem w niedługim czasie znów będą to perspektywiczne obszary biznesu _ - zaznacza Mirosław Wilczyński.
Struktura sprzedaży grupy Inco Veritas to w 40 proc. chemia gosp., 20 proc. stanowią nawozy, 15 proc. opakowania i 25 proc. pozostałe segmenty działalności.