"Umowa ramowa z konsorcjum Prokomu i CSC nadal obowiązuje. Wiele projektów tej grupy będzie realizowanych. Zawsze najpierw będziemy rozmawiać z konsorcjum, ale elastyczność umowy ramowej pozwala na rozejrzenie się po rynku" - powiedział w środę dziennikarzom Szturmowicz.
"Prokom z punktu widzenia PZU jest dostawcą prawdopodobnie najistotniejszego systemu. Stwierdziliśmy, że nie jesteśmy w stanie zrealizować w tym samym czasie wszystkich projektów informatycznych. Nie zgadzam się ze stwierdzeniem o ograniczeniu roli konsorcjum, w którym uczestniczy Prokom, ale podjęliśmy decyzję o zmianie priorytetów" - dodał.
W środowej prasie pojawiły się nieoficjalne informacje, że konsorcjum Prokom CSC może utracić wywalczone w przetargu preferencje.
Po tych doniesieniach akcje Prokomu spadają od początku sesji, o godzinie 12.30 zniżkując o 3,25 proc., do 119 zł.
Umowa ramowa na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego w Grupie PZU została zawarta pomiędzy PZU a Prokom Software i CSC Polska w marcu 2004 roku. Analitycy szacowali jej wartość w pierwszym okresie na około 500-700 mln zł oraz na dalszy 1 mld zł na przystosowanie oddziałów spółki do nowego systemu.
W środę PZU poinformował, że strategiczne projekty na których zamierza się koncentrować, to m.in. centralna baza klientów, scentralizowany system likwidacji szkód, telepomoc, system agentów ubezpieczeniowych, centralny system finansowo- księgowy, system centralizacji i digitalizacji zakupów, system zarządzania środkami trwałymi.
Na początku stycznia Prokom Software zawarł umowę na wykonanie i wdrożenie w PZU centralnego systemu informatycznego dla wsparcia funkcjonowania pilotażowego Centrum Finansowo–Księgowego PZU (CFK). Projekt ma zostać zrealizowany w ciągu roku. Wartość prac objętych umową, w zakresie wdrożenia pilotażowego, wynosi 3 mln USD.
W ciągu ostatnich miesięcy Prokom podpisał z grupą PZU umowy na wykonanie usług informatycznych o łącznej wartości 45 mln zł.