"Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowania komunikacja w dużych miastach" - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie.
Prace na Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór. Wymienione tory i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po warszawskiej linii obwodowej. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów, wyjaśniono w komunikacie.
"Most Gdański jest ważnym ogniwem linii obwodowej. Za niespełna rok zapewni sprawniejsze podróże. Inwestycja za ponad 75 mln zł obejmuje kompleksową przebudowę przęseł pod jednym torem. Na przylegającej, równoległej konstrukcji, prace wykonano w 2016 r." - dodał prezes PLK Ireneusz Merchel.
Inwestycja będzie wykonywana w terminie 9 miesięcy od podpisania.