Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Invia.cz przejmuje udziały w Travelplanet

0
Podziel się:

Największy internetowe biuro podróży w Czechach kupiło ponad 40 procent akcji polskiej spółki.

Invia.cz przejmuje udziały w Travelplanet
(shorrocks/iStockphoto)

*Invia.cz, lider rynku e-travel w Czechach i Słowacji, nabyła pakiet 44,44 proc. akcji Travelplanet, będącego liderem polskiego rynku e-travel, od funduszu MCI.TechVentures, należącego do Grupy MCI, poinformował fundusz. *

Zaznaczono, że transakcja jest etapem w strategii konsolidacji tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej oraz budowy regionalnego lidera e-travel.

_ Naszym celem jest zbudowanie przedsiębiorstwa posiadającego wiodącą pozycję w regionie, wykorzystującego synergie, duży potencjał wzrostu rynku oraz korzyści wynikające ze skali działania. Połączona wartość usług sprzedawanych przez Invia.cz i Travelplanet przekroczy w 2011 r. ponad 500 mln zł, co również znacząco zwiększa atrakcyjność całej Grupy dla inwestorów, szczególnie uwzględniwszy plany Invii dotyczące IPO _ - powiedział Sylwester Janik, członek zarządu MCI Management i zarządzający funduszem MCI.TechVentures, w którego portfelu znajdują się obie spółki.

Udział sprzedaży e-travel w wartości całego rynku turystycznego w Europie Środkowo-Wschodniej wynosi obecnie ponad 10 proc., przy wartości tego wskaźnika dla krajów Europy Zachodniej przekraczającym 30 proc.

_ Jednocześnie, wraz ze wzrostem sektora e-commerce, w okresie najbliższych lat w głównych krajach regionu, w tym w Polsce oczekiwany jest kilkukrotny wzrost liczby osób dokonujących zakupów wyjazdów turystycznych przez Internet do poziomu notowanego w głównych krajach UE (EU-15), gdzie 25% osób dokonujących zakupów on-line nabywa właśnie usługi turystyczne _ – czytamy dalej.

W 2009 r. Invia dokonało akwizycji NetTravel.cz, trzeciej co do wielkości spółki e-travel w Czechach oraz LastMinute.sk – drugiej co do wielkości na Słowacji spółki e-travel.

_ Obecnie, poprzez transakcję nabycia pakietu akcji Travelplanet, budujemy silną grupę z dominującą pozycją na trzech kluczowych rynkach Europy Środkowej, prowadząca działalnośd również w innych krajach regionu. Konsolidowanie przez Invię rynku e-travel w Europie Środkowo-Wschodniej jest częścią długoterminowej strategii spółki, która uwzględnia również IPO, do którego przygotowuje się spółka _– powiedział prezes Invia.cz Michal Drozd, cytowany w komunikacie.

Invia ma ponad 50 proc. udział na rynkach Czech i Słowacji pod względem wartości sprzedawanych przez Internet wyjazdów turystycznych. Spółka jest również obecna na rynkach Węgier i Polski. Strategia spółki zakłada dalszy wzrost organiczny, wejścia na inne rynki oraz kolejne akwizycje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Travelplanet jest liderem polskiego sektora e-travel. W I połowie 2011 r. spółka znacząco poprawiła swoje wyniki w efekcie wdrożenia zmian w sposobie zarządzania, uruchomienia nowego portalu oraz wykorzystania poprawiającej się sytuacji na rynku turystycznym. Prognoza spółki na 2011 rok zakłada osiągnięcie przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 19,8 mln zł oraz zysku netto na poziomie 0,5 mln zł.

| |
| --- |

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)