Zakupy w internecie z płatnością w dogodnym dla siebie terminie po odbiorze zamówienia chce robić 75% firm, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPC na zlecenie inviPay.pl.
"Według badania przeprowadzonego dla nas przez IPC, firmy kupują online głownie produkty do bieżącej działalności - art. biurowe i elektronikę (77%). Przy wyborze sklepu 76% firm kieruje się możliwością otrzymania faktury. Z kolei 75% firm chce płacić za zakupy w internecie w dogodnym dla siebie terminie po odbiorze zamówienia. Dodatkowo badanie pokazuje, że 37% porzuca koszyk zakupów ponieważ brakuje preferowanej metody płatności" - powiedział prezes inviPay Marcin Pasenik podczas prezentacji badania, które objęło 800 firm.
Jak podkreślił, InviPay zbudował bramkę płatności, aby przenosić zachowania opisane w badaniu, znane z kupowania tradycyjnego, na online.
"Chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa stronom transakcji. Sklep ma zabezpieczone wynagrodzenie na etapie zamówienia z wypłatą środków natychmiast po dostawie, przy przejęciu ryzyka przez inviPay. Klient otrzymuje i sprawdza zamówienie, zanim zapłaci. Bezpłatne konto w inviPay daje możliwość płacenia w terminie do 7 dni lub wydłużenie płatności nawet do 120 dni, czy płacenie swoimi fakturami sprzedaży (brak gotówki). Klient dostaje też 8 tys. zł potencjału zakupowego w inviPay" - wskazał Pasenik.
InviPay celuje w pozyskiwanie sklepów internetowych, które generują najwyższy wolumen obrotu. Pracuje również nad pozyskaniem sieci stacjonarnych.
Wcześniej prezes inviPay w rozmowie z ISBnews wskazywał, że inviPay - internetowy system płatności dla biznesu - liczy na osiągnięcie progu rentowności (break even) w czerwcu, po ośmiu miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Obok bramki płatności spółka oferuje internetowy system płatności, który zabezpiecza płatność faktur wystawianych przez sprzedawców lub usługodawców. Narzędzie ma być odpowiedzią na problemy z płynnością finansową małych i średnich przedsiębiorstw, czekających na pieniądze z wystawionych faktur.
Spółka oferuje internetowy system płatności, który zabezpiecza płatność faktur wystawianych przez sprzedawców lub usługodawców. Narzędzie jest odpowiedzią na problemy z płynnością finansową małych i średnich przedsiębiorstw, czekających na pieniądze z wystawionych faktur.
W październiku ub.r. podano, że Kinga Nowakowska i Jan Motz - zarządzający giełdowym Capital Park - zainwestowali w startup InviPay.com kwotę 4 mln zł na rozwój oraz kolejne kilkanaście milionów zł na zabezpieczenie obrotów klientów.