Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) wzrósł o 3,82 pkt m/m do 101,93 pkt w lipcu br., podał instytut badawczy Ipsos.
"Program 500+ coraz wyraźniej nastawia optymistycznie jego beneficjentów, istotnie wzrosła skłonność do zakupów oraz ocena sytuacji bieżącej i przyszłej w perspektywie gospodarstw domowych Polaków" - czytamy w komunikacie.
Wskaźnik Bieżący wzrósł o 3,84 pkt m/m do 97,22 pkt, zaś Wskaźnik Oczekiwań - wzrósł o 2,87 pkt do 105,49 pkt.
"Na uporządkowanie i poprawę nastrojów społecznych mógł mieć też wpływ udany przebieg i organizacja szczytu NATO w Warszawie połączona z wizytą wielu ważnych osobistości politycznych ze świata. W tym czasie osłabła też polityczna kampania opozycji politycznej i KOD, tracąc na swej skuteczności w mobilizacji społeczeństwa przeciw poczynaniom obecnej władzy. Co ciekawe, referendalna decyzja Wielkiej Brytanii o wyjściu ze struktur Unii Europejskiej, czyli tzw. Brexit, nie wpłynął w jakiś zauważalny sposób na nastroje społeczne w Polsce, odnotowane w lipcu" - czytamy dalej.
Wskaźnik Skłonność do Zakupów wzrósł o 4,37 pkt m/m i wyniósł w lipcu 106,47 pkt.
Wskaźnik Klimatu Gospodarczego wzrósł z kolei o 3 pkt do 95,12 pkt.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego 9-12 lipca 2016 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.