Nowy kanał telewizyjny grupy medialnej TVN, _ TVN Warszawa _ rozpocznie nadawanie 15 grudnia. Kanał na starcie ma docierać do 600 tys. gospodarstw domowych.
_ Podobnie jak w przypadku innych naszych nowych kanałów, TVN Warszawa ma osiągnąć rentowność w ciągu dwóch lat _ - powiedział prezes Piotr Walter dziennikarzom. Dodał, że w przyszłym roku grupa nie planuje uruchomienie nowych kanałów.
_ Koszt uruchomienia TVN Warszawa był analogiczny do kosztu innych naszych kanałów, takich jak TVN CNBC Biznes _ - powiedział Walter. Oznacza to, że koszt uruchomienia nowego kanału wyniósł ok. kilkunastu milionów złotych.
Razem z TVN Warszawa, grupa TVN będzie nadawała czternaście kanałów. Na jesieni zeszłego roku uruchomiła kanał TVN CNBC Biznes.
_ Jesteśmy zadowoleni z rozwoju tego projektu _ - ocenił Walter zapytany, czy kanał zrealizuje założenia zgodnie z którymi ma osiągnąć rentowność po dwóch latach.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa TVN miała 276,04 mln zł zysku wobec 107,46 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1305,01 mln zł wobec 1033,11 mln zł.