- podała spółka w czwartkowym komunikacie.
Cena emisyjna akcji serii I będzie równa wartości nominalnej i wyniesie 1 zł.
4Media SA zamierza do końca 2002 roku zainwestować w rozwój grupy medialnej około 170 mln zł. Spółka chce pozyskać środki na inwestycje m.in. z emisji nowych akcji oraz krótkoterminowych papierów dłużnych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeszcze w tym roku spółka zamierza przeprowadzić dużą, publiczną emisję akcji, która została przesunięta na koniec roku ze względu na złą koniunkturę na giełdzie.
Obecnie kapitał akcyjny tej spółki dzieli się na 145.600 akcji imiennych serii A, 504 tys. 400 akcji na okaziciela serii A, 3 mln zł akcji serii D, 7 mln akcji serii E, 4 mln 350 tys. akcji serii F, 7 mln akcji serii G oraz 18 mln akcji serii H, o wartości nominalnej 1 zł każda.
Dotychczas spółka nie opublikowała jeszcze wyników skonsolidowanych za dwa kwartały. W raporcie dla GUS podała jednak, że jej zysk netto wyniósł w drugim kwartale 3,2 mln zł przy zerowych przychodach. Zysk ten spółka zawdzięcza działalności finansowej.
4Media jest właścicielem wydawcy dziennika 'Życie' oraz prasy regionalnej, kilku lokalnych rozgłośni radiowych i portalu Ahoj.pl. Działalność rozpoczęła w sektorze medialnym z końcem ubiegłego roku.
Analitycy mnożą pytania co do sposobu finansowania planów inwestycyjnych 4Media przez zarząd spółki. Ich zdaniem, 4Media prowadzi mało przejrzystą politykę budowania i finansowania swojej grupy medialnej.
Spółką kierują biznesmeni - Wojciech Kreft (prezes), Dariusz Kaszubski(wiceprezes). Prezesem rady nadzorczej jest, związany z Platformą Obywatelską, Jacek Merkel.
Kurs akcji 4Media wzrósł w środę o 12,9 proc., do 1,05 zł.