Sygnity, które poinformowało, że dwóch klientów naliczyło spółce kary umowne w związku z kontraktami, nie planuje obecnie tworzenia rezerw na potencjalne kary. W przypadku jednej z umów utworzy jedynie rezerwę na wartość wykonanych prac, a w drugim przypadku spodziewa się porozumienia.
_ Jeśli chodzi o umowę na wdrożenia zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie, to obecnie nie planujemy utworzenia rezerwy na potencjalną karę. Planujemy wystawić fakturę za wykonane prace, zapewne na około 1,5 mln zł i jeżeli klient nie zapłaci, to utworzymy jedynie rezerwę w takiej wysokości _ - powiedział wiceprezes Sygnity Krzysztof Ducal.
_ W tym przypadku klient nie chciał współpracować przy wdrożeniu, więc jedynym sensownym rozwiązaniem było wypowiedzenie umowy. Spodziewam się, że ta sprawa może zakończyć się na drodze sądowej _ - dodał.
Sygnity w raporcie za pierwszy kwartał podało, że po dniu bilansowym dwóch klientów naliczyło spółce kary umowne.
W styczniu 2015 r. Sygnity złożyło klientowi z sektora publicznego oświadczenie o odstąpieniu od umowy podpisanej 9 czerwca 2014 o wartości 14,6 mln zł netto, w ramach której było zobowiązane do zaprojektowania, budowy i wdrożenia zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Zamawiający nie przyjął jednak do wiadomości decyzji i 4 lutego 2015 poinformował spółkę o uznaniu odstąpienia przez wykonawcę za nieskuteczne oraz o naliczeniu kary umownej w kwocie 4,497 mln zł.
Sygnity nie zdradza nazwy klienta. W czerwcu 2014 r. spółka podpisała jednak kontrakt z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej na wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Wartość zlecenia opiewała na 17,99 mln zł brutto.
Drugi kontrakt o którym Sygnity poinformowało w raporcie dotyczy rozbudowy infrastruktury teleinformatycznej Centrum Przetwarzania Danych, o łącznej wartości 23,9 mln zł netto.
Spółka podała, że realizację części etapów w projekcie zleciła renomowanemu podwykonawcy, który jest jednocześnie producentem wdrażanych narzędzi. Większość realizowanych systemów została wykonana terminowo, w tym wszystkie te zaplanowane do wykonania bezpośrednio przez Sygnity. Za realizację pozostałych – niezależnie od odpowiedzialności za cały projekt odpowiada w całości podwykonawca.
Wartość nieodebranych przez zamawiającego obszarów to 2,17 mln zł netto. Sygnity, jako wykonawca, otrzymało pod koniec stycznia od zamawiającego zawiadomienie o naliczeniu kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji etapów projektu realizowanych przez podwykonawcę, w wysokości 3,643 mln zł na dzień 31 grudnia 2014. Sygnity kwestionuje zasadność naliczenia kar umownych w wysokości przedstawionej przez zamawiającego.
_ Ten kontrakt powinien zostać zakończony do końca lutego. Wówczas zupełnie inaczej rozmawia się z klientem i podwykonawcą. Liczę, że uda nam się tu dojść do porozumienia _ - powiedział Ducal.
Także w tym przypadku spółka nie podała nazwy klienta. W kwietniu 2014 r. Sygnity podpisało umowę na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów - Ośrodek Przetwarzania w Radomiu. Całkowita maksymalna wartość wynagrodzenia była ustalona na 29,42 mln zł brutto. Wg informacji PAP podwykonawcą spółki w tym kontrakcie był IBM.