"Głęboko wierzę, że e-commerce wpływa na rozwój naszego rynku, ale wydaje się, że podstawą handlu wciąż będą 'fizyczne' sklepy. To [tradycyjny handel] przechodzi ewolucję, ale nie odchodzi w niepamięć" - powiedział Katzman podczas konferencji prasowej.
Wskazał, że nawet światowy gigant Amazon chce mieć stacjonarne sklepy. Podał też przykład polskiej spółki e-commerce'owej - eobuwie.pl, która zaczęła otwierać sklepy w centrach handlowych - pierwszy w Atrium Promenada w Warszawie.
"eobuwie.pl jest świetnym przykładem sklepu, który postanowił też przejść na kanał offline. Każdy chce mieć sklep fizyczny, np. po to, by budować markę. Bo nawet jeśli kupujemy przez internet, to chętniej wybierzemy sklep, który kiedyś widzieliśmy w centrum handlowym" - ocenił Katzman.
Według niego, sklepy internetowe i stacjonarne placówki mogą się wzajemnie wspierać.
"Potrzebujemy fizycznych sklepów, które będą wspierały sprzedaż internetową. Przyszłość leży w wielokanałowości" - podsumował.
Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio grupy znajdują się 34 centra i nieruchomości handlowe zlokalizowane w 4 krajach, o wartości rynkowej 2,8 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej prawie 1 mln m2. W pierwszym półroczu 2018 Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 94,3 mln euro. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam.