- poinformował Marek Meksuła z PKN.
'To jest nowa propozycja. Do końca roku będzie kilkadziesiąt umów franchisingowych' - powiedział w środę PAP Meksuła, kierownik działu sieci stacji patronackich i franchisingowych PKN Orlen.
Dodał, że ze względu na obowiązujące standardy, niektórzy właściciele stacji patronackich nie będą mogli liczyć na zawarcie takich porozumień.
'My do tego projektu na pewno nie będziemy nikogo zmuszać. Są możliwe trzy rozwiązania, czyli: zapraszamy do negocjacji, zapraszamy pod pewnymi warunkami, albo mówimy - nie' - powiedział Meksuła.
W Płocku około 300 przedstawicieli stacji patronackich z sieci PKN Orlen dyskutowało w środę o możliwościach rozwoju i zasadach współpracy z płockim koncernem. Spotkanie zorganizował Krajowy Związek Stowarzyszeń Stacji Patronackich.
W czasie obrad poinformowano o podpisaniu między przedstawicielami stacji patronackich a PKN Orlen protokołu uzgodnień w sprawie zasad dalszej współpracy.
'Przede wszystkim trzeba poprawić efektywność na naszych stacjach, w tym poprzez cenę kupowanego z koncernu paliwa. Dopuszczenie do programów lojalnościowych to krok we właściwym kierunku. Program franchisingowy to również jakaś alternatywa dla części stacji' - powiedział prezes Krajowego Związku Stowarzyszeń Stacji Patronackich Janusz Tatarski.
'Uzgodniliśmy comiesięczny cykl spotkań naszego zarządu z przedstawicielami PKN Orlen tak, by nasze problemy przedstawiać i próbować wspólnie szukać rozwiązań' - dodał Tatarski.
W kuluarach obrad przedstawiciele stacji patronackich jako jeden z głównych problemów wymieniali ten, że PKN Orlen sprzedaje im paliwo drożej niż koncernom paliwowym. Mówili też, że - ich zdaniem - obowiązująca umowa patronacka powinna obligatoryjnie umożliwiać właścicielom stacji korzystanie z nowego logo PKN Orlen, czyli spółki, która przejęła zobowiązania dawnej Petrochemii Płock SA.
PKN Orlen posiada w swej sieci ponad 1950 stacji paliwowych, w tym ponad 1320 własnych oraz ponad 630 patronackich z niebiesko-białym szyldem dawnej Petrochemii Płock SA.
W ramach projektu franchisingowego PKN Orlen oferuje stacjom patronackim m.in. nową markę z logo spółki, standardy wyposażenia, a także dostęp do programów lojalnościowych wraz ze sprzętem informatycznym.