Kina należące do sieci Helios sprzedały w 2011 r. 8,3 mln biletów, czyli o 8,7 proc. więcej niż przed rokiem, podała grupa medialna Agora. Według niej w zeszłym roku wszystkie polskie kina sprzedały o ponad 3 proc. więcej biletów niż w 2010 roku.
_ Helios zwiększył przychody do 203,9 mln zł i poprawił wynik operacyjny EBIT do poziomu 15,4 mln zł. Liczba biletów sprzedanych do kin Helios wzrosła o 8,7 proc. do 8,3 mln sztuk przy wzroście frekwencji na rynku kinowym w Polsce o ponad 3 proc. _ - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że w samym IV kwartale przychody z działalności Heliosa wyniosły 60,2 mln zł (wzrost o 30,6 proc.). Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 26,5 proc. przy rynkowym wzroście przychodów ze sprzedaży biletów do kin o 15 procent. Liczba biletów sprzedanych przez Heliosa wyniosła 2,4 mln sztuk i wzrosła o 26 procent przy wzroście frekwencji w kinach w Polsce o 14 procent.
W całym 2011 r. średnia cena biletu w sieci Helios wyniosła 17,62 zł i była o 2 procent niższa niż rok wcześniej. W samym IV kwartale średnia cena wynosiła 17,25 zł i była o 0,5 procenta wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Udział biletów na filmy w formacie 3D w całości wyniósł w sieci Helios w IV kw. 27 proc. i był taki sam jak przed rokiem. W całym roku ten udział wzrósł o 1 pkt. proc. do 36,5 procent. Wcześniej lider polskiego rynku multipleksów, Cinema Citty podał, że sprzedał w Polsce w 2011 r. 14,88 mln biletów wobec 15,01 mln biletów w 2010 roku.