Kino Polska TV nabyła 30 proc. udziałów spółki Cable Television Networks & Partners (CTN&P), za które zapłaciła 10 mln zł. Tym samym wykupiła ostatni pakiet i stała się jedynym właścicielem nadawcy kanału telewizyjnego Zoom TV.
Transakcja ta była zapowiadana już w połowie grudnia ubiegłego roku, gdy strony porozumiały się co do szczegółów.
- Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi, przede wszystkim paczką "Polish Pack" dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - tłumaczył kilka tygodni temu Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Cable Television Networks & Partners ma koncesję na nadawanie programu telewizyjnego Zoom TV. W październiku był trzecim kanałem pod względem oglądalności na ósmym multipleksie cyfrowym, z 0,44 proc. oglądalności w telewizji naziemnej. Wyprzedzały go na tym samym multipleksie Telewizja WP i Metro, które zajmowały wtedy razem pierwsze miejsce z 0,51 proc. w widowni.
Z dotychczasowych zapowiedzi wynika, że grupa Kino Polska planuje przekształcenie Zoom TV w wieloplatformową, skierowaną do Polonii markę międzynarodową o charakterze uniwersalnym, w interakcji z marką Kino Polska i FilmBox.
To niejedyna inwestycja Kino Polska w kanały w telewizji naziemnej. Ma też 41 proc. udziały w Stopklatka TV, która w listopadzie zmniejszyła swój udział w łącznej widowni telewizyjnej do 0,9 proc. Daje to ósme miejsce wśród telewizji tematycznych, zaraz za Fokus TV a przed Polsat Sport News.
Po trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku spółka Kino Polska zarobiła na czysto 9,9 mln zł, w porównaniu z 12,5 mln zł rok temu. Zyski spadły mimo rosnących przychodów.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet.