Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

KIR: Liczba klientów banków aktualizują programy zabezpieczające wzrosła do 22%

0
Podziel się:
KIR: Liczba klientów banków aktualizują programy zabezpieczające wzrosła do 22%

Liczba klientów banków, którzy regularnie aktualizują programy zabezpieczające przed złośliwym oprogramowaniem wzrosła w ciągu ostatniego roku do 22% z 7%, wynika z badania "Wizerunek polskiego sektora bankowego", zrealizowanego dla Związku Banków Polskich (ZBP) i KIR. Liczba osób, które stosują odpowiednio silne hasło dostępu do bankowości elektronicznej wzrosła do 37% z 18%, podano również,

"Coraz więcej aspektów codziennego życia przenosi się w przestrzeń wirtualną. Już nie tylko telewizory i samochody, ale nawet takie urządzenia, jak lodówki czy pralki zaczynają funkcjonować online. Postęp ten jest nieuchronnym procesem i co do zasady pozytywnym. Równocześnie jednak wymaga od nas pewnej dozy ostrożności. W sposób szczególny dotyczy to działań związanych z obsługą elektronicznego konta bankowego i płatności w sieci, ponieważ negatywne konsekwencje nieuwagi w tych aspektach mogą okazać się wyjątkowo dotkliwe" - powiedział dyrektor linii biznesowej płatności internetowe Artur Wojtczuk w KIR, cytowany w komunikacie.

Stosowanie trudnego do złamania hasła deklaruje już prawie czterech na dziesięciu respondentów (37%). To wzrost w ciągu ostatniego roku aż o 19 pkt proc. Zwiększył się również odsetek klientów banków, którzy unikają kopiowania i wklejania numerów rachunków bankowych podczas dokonywania przelewów - do 27% z z 15%. Liczba klientów banków sprawdzających czy strona, z której dokonywana jest płatność posiada odpowiednie zabezpieczenia zwiększyła się do 21% z 13%, podano również.

"O 7 pkt proc. zwiększył się odsetek ankietowanych, którzy unikają płacenia kartą ze względu na konieczność podawania jej szczegółowych danych (do 19%). Podobnie jest z osobami, które rezygnują z zakupu, gdy w polu 'odbiorca przelewu' pojawia się podmiot inny niż sklep, z którym zawierana jest transakcja - ich odsetek wzrósł o 4 pkt proc. (do 11%)" - czytamy w komunikacie.

Badanie przeprowadzone zostało w marcu 2016 r. w ramach cyklicznego wielotematycznego badania Omnibus na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie klientów banków w wieku 15+. Liczebność próby: N=780. Badanie zrealizowane zostało przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich we współpracy z KIR.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)