Klaster "Forum na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Luxtorpeda 2.0" zainaugurował działalność. Będzie on stanowił porozumienie największych podmiotów rynku transportowego w Polsce, w celu tworzenia rozwiązań przyspieszających modernizację i konkurencyjność polskich kolei, poinformował przewodniczący rady ekspertów Centrum Rozwoju Transportu (jednego z założycieli klastra) Czesław Warsewicz. Do klastra przystąpili m.in. Budimex i Pesa.
"Główne cele klastra to wsparcie realizacji programu rozwojowego Luxtorpeda 2.0, będącego częścią Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To tworzenie rozwiązań przyspieszających modernizację i konkurencyjność polskich kolei, działania na rzecz kształtowania polityki transportowej państwa i promocja usług i towarów wytworzonych przez polski przemysł" - powiedział Warsewicz podczas spotkania inaugurującego klaster.
"Klaster chce wypracować najlepsze rozwiązania w obszarze legislacyjnym, organizacyjnym i finansowym" - dodał Warsewicz.
Celem klastra jest też promocja innowacji w sektorze kolejowym, w którym - jak podkreślił ekspert - pracuje ok. 600 tys. osób.
Członkiem klastra może być każdy przedsiębiorca, w szczególności działający w obszarze transportu. Wśród założycieli klastra są m.in. PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Wielkopolskie, Budimex i Pesa Bydgoszcz.
"Rozmawiamy ze wszystkimi podmiotami rynku. Mamy nadzieję, że będą też uczestniczyły [w klastrze] kolejne spółki z Grupy PKP i inni producenci taboru, jak np. Newag. Ostateczny kształt i liczbę podmiotów poznamy z końcem marca, od kwietnia chcemy rozpocząć wnikliwe prace nt. wsparcia dla kolei" - podsumował Warsewicz.