29,2 miliona złotych zarobiła spółka Kofola w pierwszej połowie 2015 roku. To wynik o ponad 60 procent wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na poprawę wyników wpłynęła przede wszystkim zwiększona sprzedaż na rynkach zagranicznych.
Jak podała Kofola, producent m.in. Hoop Coli, przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2015 wyniosły 505 milionów złotych wobec 464 milionów złotych w tym samym okresie ubiegłego roku.
Według przedstawicieli spółki na poprawę wyników wpłynęło przede wszystkim przejęcie słoweńskiej spółki Radenska, producenta wody mineralnej. "Tym niemniej, gdyby wyłączyć ten wpływ, to wyniki w pełni uzasadniają stwierdzenie, że Grupa Kofola nadal rośnie. Oczywiście bardzo cieszę z tego się, gdyż pozwala nam to myśleć o rozszerzeniu naszej działalności w nowych segmentach rynkowych, w których możemy zaoferować kompleksowe portfolio napojów najwyższej jakości" - komentuje wyniki Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola, cytowany w informacji spółki.
Kofola zapowiada, że na przejęciu słoweńskiej marki się nie skończy. "W czerwcu przedstawiciele grupy podpisali kolejną umowę. Za jej pośrednictwem Kofola uzyska 40 procent udziałów w drugim największym producencie napojów bezalkoholowych na Słowacji, spółce WAD Group" - podaje Kofola.
Działalność Grupy Kofola S.A. koncentruje się na produkcji napojów w pięciu segmentach branżowych: napoje gazowane, napoje niegazowane, wody mineralne, syropy oraz napoje niskoalkoholowe.