Grupa Kolastyna za najważniejszy cel stawia sobie zwiększenie w ciągu trzech lat udziału w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych do 10 proc. z 5,2 proc. wartościowo na koniec 2005 r.
W tym czasie firma chce też zwiększyć sprzedaż wyrobów perfumeryjnych o 15 proc. i eksport o 30 proc.
"Chcemy się specjalizować w kosmetykach do pielęgnacji twarzy i ciała, ale też w perfumeryjnych" - powiedział na konferencji prezes Grupy Kolastyna Andrzej Grzegorzewski.
Dodał, że celem firmy jest również zwiększenie eksportu.
Prezes zapowiedział, że najważniejszym celem będzie zwiększenie udziału firmy w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych do 10 proc. z 5,2 proc. wartościowo na koniec 2005 r., co dawało jej 6. pozycję. Cel ten firma zamierza osiągnąć w ciągu trzech lat.
_ Anna Mamczur, rzecznik Grupy Kolastyna, poinformowała, że także w ciągu trzech lat firma chce zwiększyć sprzedaż kosmetyków perfumeryjnych o 15 proc. oraz eksport o 30 proc. _Firma najlepszą pozycję - lidera - ma w Polsce na rynku kosmetyków do opalania, z udziałem 17,8 proc. w 2005 roku.
"Z ostatnich badań wynika, że ten udział jeszcze wzrósł" - powiedziała Mamczur.
Dodała, że w 2005 roku udział w rynku kosmetyków do opalania Nivea, nr 2. na tym rynku, wynosił 16,1 proc.
W 2005 roku Grupa Kolastyna pozyskała 56 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych, 21 proc. dały jej kosmetyki perfumeryjne, a 22 proc. preparaty do opalania.
Eksport w 2005 roku stanowił 10 proc. przychodów grupy.
W realizacji strategii rozwoju grupy na polskim rynku i za granicą mają pomóc firmie środki z publicznej emisji akcji.
"Chcemy wzmocnić grupę, aby rozwijać się bardziej agresywnie" - powiedział prezes.
Spółka zaoferuje inwestorom 15 mln akcji nowej emisji (11 mln w transzy inwestorów instytucjonalnych i 4 mln akcji w transzy otwartej). Z emisji chce pozyskać ok. 47 mln zł netto.
W prospekcie podała, że z tych środków planuje wydać na działania konsolidacyjne na rynku kosmetycznym 26-28 mln zł. Kolastyna zapowiedziała, że polegać one będą na przejmowaniu innych spółek działających na rynku kosmetyków, w tym takich, w których ofercie są produkty z wyższej półki cenowej. Firma uzupełniająco planuje też przejmować same marki produktowe. Poza tym, może też sama wykreować marki kosmetyczne.
_ Kolastyna podała, że prowadzi zaawansowane rozmowy o przejęciu podmiotu o obrotach pomiędzy 10 a 30 mln zł rocznie. _ Prezes nie podał jednak więcej informacji na ten temat.
Kolastyna na rozwój sprzedaży eksportowej, m.in. poprzez intensyfikację współpracy z dystrybutorami oraz wsparcia marketingowego i handlowego, planuje wydać 6-7 mln zł z emisji.
Kolastyna przewiduje też, że 6-7 mln zł z emisji przeznaczy na wsparcie budowy nowoczesnego laboratorium i zakładu produkcyjnego w Niepołomicach koło Krakowa. Inwestycja ta ma kosztować firmę w sumie 20 mln zł i będzie ona realizowana przez Fabrykę Kosmetyków Miraculum SA, która wchodzi w skład grupy. Fabryka ma być gotowa w 2008 roku.
Na zasilenie kapitału obrotowego firma ma przeznaczyć 7 mln zł ze środków pozyskanych z rynku.
Zapisy na akcje spółki będzie można składać od 25 do 29 stycznia. Przedział cenowy wynosi od 2,5 do 3,5 zł za akcję.
Spółka chce zadebiutować na giełdzie w lutym.