Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kolporter rezygnuje z debiutu na GPW

0
Podziel się:

Z powodu niesprzyjającej sytuacji rynkowej, spółka Kolporter zrezygnowała z planowanego na 2011 r. debiutu na warszawskiej giełdzie, poinformował spółka w komunikacie. Spółka nie rezygnuje całkowicie z planów IPO, ale obecnie rozważa inne scenariusze rozwoju.

Kolporter rezygnuje z debiutu na GPW
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

_ Nasza decyzja wynika z analizy sytuacji na warszawskim parkiecie, a także z faktu osiągania systematycznego wzrostu przychodów i dynamicznej poprawy parametrów finansowych. Wyniki osiągnięte w pierwszej połowie 2011 roku, a także nasze prognozy na drugie półrocze potwierdzają duży potencjał organicznego wzrostu wartości spółki oraz umożliwiają aktywny udział w procesie konsolidacji rynku FMCG _ - powiedział prezes spółki Krzysztof Klicki, cytowany w komunikacie.

W jego ocenie, obecna sytuacja na rynku kapitałowym nie sprzyja pełnej realizacji zamierzeń inwestycyjnych spółki, dlatego zapadła decyzja o rezygnacji z planów przeprowadzenia IPO w tym roku. _ Definitywnie nie wycofujemy się z naszych giełdowych planów, ale również rozważamy alternatywne scenariusze dalszego kapitałowego rozwoju spółki _ - podsumował Klicki.

Spółka podała również, że w I półroczu 2011 r. wypracowała blisko 1,8 mld zł przychodów, a wynik na działalności operacyjnej wyniósł 30,6 mln zł, EBITDA sięgnęła 41,7 mln zł, a wynik finansowy brutto 26,5 mln zł. Natomiast ubiegły rok spółka zakończyła z roczną sprzedażą na poziomie 3,4 mld zł, wskaźnikiem EBITDA na poziomie 72 mln zł, a zyskiem brutto - 41 mln zł.

Kolporter jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć 20 000 terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również akceptację kart płatniczych oraz inne usługi elektroniczne.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)