Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kompania Piwowarska celuje w umacnianie pozycji rynkowej w ujęciu wartościowym

0
Podziel się:

Tychy, 24.05.2018 (ISBnews) - Kompania Piwowarska (KP) zaprzestała promocji wspierających sprzedaż piw z niższymi cenami i realizuje strategię premiumizacji, poinformował prezes KP Andrew Highcock. KP celuje w umacnianie pozycji rynkowej w ujęciu wartościowym.

Kompania Piwowarska celuje w umacnianie pozycji rynkowej w ujęciu wartościowym

"Poinformowaliśmy już naszych klientów o zaprzestaniu promocji piw z niższego segmentu cenowego w butelkach zwrotnych. Przenosimy akcenty finansowe w kierunku premiumizacji naszego portfolio" - powiedział Highcock na spotkaniu z dziennikarzami.

"Udział rynkowy w Polsce w ujęciu wartościowym jest naszym priorytetem przy stabilnym spożyciu piw. Biorąc pod uwagę, że 76% rynku to lagery i naszą mocną pozycję rynkową, widzimy potencjał w segmentach poza lagerami, które są zarówno rosnącymi kategoriami, jak i sprzyjają naszej strategii premiumizacji" - dodał prezes KP w rozmowie z ISBnews.

Pytany o inwestycje, wskazał, że jest to ciągły proces, a obecnie realizowane są m.in. projekty rozwojowe w dystrybucji piw w butelkach bezzwrotnych oraz tzw. tankach (świeże piwo dostarczane do pubów prosto z browaru).

Prezes KP zauważył, że od 2017 roku rośnie na polskim rynku cena jednostkowa za 0,5 litra do 2,52 zł w ub.r. i 2,53 zł za ostatnie 4 kwartały (wobec 2,5 zł w 2016 r.).

Prezes KP podał, że cały polski rynek piwa sięga 16 mld zł wartości detalicznej. Konsumpcja roczna sięgnęła 99 litrów na osobę. Sprzedaż piw odbywa się w 2/3 przez kanał tradycyjny i 1/3 poprzez kanał nowoczesny.

KP ma 35% rynku wartościowo (34% wolumenowo) w polskim rynku. Czołowe polskie marki firmy - Żubr oraz Tyskie - są liderami na krajowym rynku.

Kompania Piwowarska skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu.

Sebastian Gawłowski

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)