"Główne źródło przychodów Konica Minolta w Polsce to przede wszystkim usługi IT dotyczące zarządzania produkcją i przetwarzania dokumentów w organizacji Nasza krajowa baza to 9 tys. klientów firmowych. Znamy wyzwania, z którymi się borykają i odpowiadamy na nie rozwiązaniem dla segmentu MSP, które określamy jako 'środowisko pracy jako usługa' (workplace as a service)" - powiedział Grzyb na spotkaniu z dziennikarzami.
Konica Minolta podpisała umowę CSP (Cloud Solution Provider) z firmą Microsoft, co pozwala dostarczać zaawansowane usługi w chmurze, aby wspierać klientów w budowaniu cyfrowego i elastycznego środowiska pracy. Do oferty włączone zostały Office 365 oraz autorska platforma ECM 365.
Platforma ECM 365 pomaga w zarządzaniu procesami biznesowymi w małych i średnich firmach (od 5 do 50 pracowników), bez konieczności ponoszenia przez nie kosztów licencji czy utrzymywania serwerów. Działa w całości w chmurze, w środowisku Microsoft Azure i może być uruchomiona dla klientów w bardzo krótkim czasie.
W ECM 365 można obsłużyć takie procesy, jak: obieg faktur, e-kancelaria, urlopy, delegacje czy obieg umów i w całości dostępna jest z poziomu przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Moduły, procesy i panele mogą być elastycznie dopasowywane do potrzeb każdej firmy, a nawet integrowane z jej wewnętrznymi systemami ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa) czy HRS.
"Oferowane przez nas usługi umożliwiają synchronizację danych, usprawniają wymianę informacji, procesy administracyjne, produkcyjne, związane z działem HR czy finansami. Wdrożenie odbywa się w krótkim czasie, a szerokie grono klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw może skorzystać z profesjonalnych procesów biznesowych klasy enterprise, które do tej pory nie były dla nich dostępne. Jest to szczególnie istotne dla firm, które rosną, optymalizują swój biznes i uważnie planują każdą inwestycję. Rozwiązania są również odpowiednio skalowalne i mogą być na bieżąco dopasowywane do potrzeb klientów wraz z ich rozwojem" - powiedział IT/ECM Services Portfolio Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska Mateusz Macierzyński.
Strategia rozwoju Konica Minolta w Polsce pokrywa się z globalnymi planami koncernu i zakłada rozwój w segmentach: usług IT, Managed Content Services, Workplace of the Future, a także innowacje w ramach Business Innovation Center.