Konsorcjum firm Trakcja PRKil, Strabag, Strabag Rail, Comsa i ZUE zawarło z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) umowę na modernizację linii kolejowych w Rybnickim Okręgu Węglowym, na odcinkach Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze, o łącznej długości 60 km. Wartość umowy to 459,7 mln zł brutto, podał Strabag.
"Linia kolejowa zostanie przystosowana do jazdy pociągów z prędkością 120 km/h, co zwiększy przepustowość i podniesie bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Oznacza to sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótszą oraz bardziej komfortową podróż dla pasażerów. Cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystać nasze zaplecze technologiczne oraz doświadczenie przy realizacji inwestycji, która podniesie standard jazdy polską koleją do standardów europejskich" - powiedział członek zarządu Strabag Alfred Watzl, cytowany w komunikacie.
Generalny wykonawca odpowiedzialny będzie m.in. za opracowanie kompletnej dokumentacji rewitalizacji linii i przeprowadzenie prac budowlanych, w tym: wymianę nawierzchni, sieci trakcyjnej oraz systemu sterowania ruchem. Umowa przewiduje również przegląd i naprawę 31 obiektów inżynieryjnych (mostów i wiaduktów), 60 przepustów oraz 18 peronów znajdujących się w ciągu wyżej wymienionych odcinków. Odnowione obiekty zostaną wyposażone w elementy małej architektury oraz przystosowane dla osób mających problemy z poruszaniem się, podano również.
Prace dotyczą linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze.
Grupa Strabag działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ponad 900 mln euro.