"Termin realizacji: 19 czerwiec 2021 rok. Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury. Maksymalny okres gwarancji wynosi 10 lat" - czytamy w komunikacie.
W osobnym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury podało, że inwestycja realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Zadaniem wykonawcy, przed przystąpieniem do prac budowlanych, będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego, zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, zezwoleń i decyzji niezbędnych do zaprojektowania i wybudowania drogi.
Inwestycja będzie polegała na budowie odcinków dwujezdniowych dróg ekspresowych S61 oraz S16, wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzeł Ełk Wschód.
"Via Baltica to jedna z najważniejszych tras, nie tylko z punktu widzenia układu komunikacyjnego Polski, ale i całej Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego obecny rząd przykłada szczególną wagę do jej jak najszybszej realizacji. Odcinek S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie, na którego budowę podpisujemy dzisiaj umowę, jest o tyle istotny, że obejmuje także budowę połączenia z już oddaną do ruchu obwodnicą Ełku. Dla regionu oznacza to bezpośrednie połączenie komunikacyjne z międzynarodową trasą, która połączy północ i południe Europy" - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz, cytowany w materiale.
Droga ekspresowa S61 Szczuczyn - Raczki na terenie województwa warmińsko-mazurskiego została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
- Szczuczyn - Ełk Południe (23 km),
- Ełk Południe - Wysokie (23 km, w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości 4 km),
- Wysokie - Raczki (20 km).
4 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka Wysokie - Raczki. Na podpisanie umowy oczekuje jeszcze odcinek S61 Szczuczyn - Ełk Południe, przypomniał też resort.
Trakcja PRKiI jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,37 mld zł w 2017 r.
Mostostal Warszawa S.A. jest aktywny we wszystkich podstawowych sektorach branży budowlanej, a zakres usług obejmuje generalne wykonawstwo inwestycji oraz realizację projektów "pod klucz" dla partnerów krajowych i zagranicznych. Spółka debiutowała na GPW w 1993 r.