- poinformował w czwartek prezes "Krosna" Jan Kurkus.
"Salony powstaną w największych polskich miastach. W pierwszym etapie zamierzamy je otworzyć w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i - być może - Poznaniu i Szczecinie" - powiedział prezes.
Podkreślił, że salony firmowe mają poprawić wizerunek spółki.
"Natomiast w centrach dystrybucji zamierzamy rozszerzyć asortyment o komplementarne produkty stołowe, czyli ceramikę, sztućce, obrusy" - powiedział.
Krosno zakończyło właśnie pierwszy etap przebudowy sieci dystrybucji w kraju.
"Na początku tego roku Krosno podjęło decyzję o przebudowie sieci dystrybucji w kraju. Projekt ten będzie realizowany w kilku etapach. Pierwszy przewidziany na ten rok zakładał powołanie sześciu centrów dystrybucyjnych, które w miarę równomiernie pokrywają obszar całego kraju" - powiedział Kurkus.
Aktualnie działa sześć centrów dystrybucyjnych w Mińsku Mazowieckim, Gdyni, Tarnowie, Krośnie, Wrocławiu i Poznaniu.
Podstawowym celem powołania centrów było zwiększenie dostępności produktów Krosna na rynku krajowym.
"Do tej pory było jedno wielkie centrum dystrybucji Krosna SA w samym Krośnie, które - jak wiemy - jest pięknie położone, ale ma trudną lokalizację dla klientów z północnej, czy zachodniej Polski" - powiedział prezes Krosna.
Dodał, że innym celem powstania nowej sieci jest stabilizacja cen.
"W przeszłości bywało tak, że niektórzy detaliści stosowali marże, które były w naszej ocenie nierozsądne, czyli mocno zawyżone. Teraz w naszych centrach są ceny zarówno hurtowe, jak i detaliczne. Jest to wskazówka, jaki powinien być rzeczywisty wymiar ceny" - wyjaśnia Kurkus.
Krosno jest największym w Polsce producentem szkła gospodarczego formowanego metodą ręczną i automatyczną. Na rynek krajowy trafia 30 proc. produkcji.
W skład tworzonej przez Krosno SA grupy kapitałowej wchodzą także huty szkła w Tarnowie i Jaśle. W grupie pracuje prawie 6 tys. osób.
W 2002 roku zysk netto Krosna przekroczył 9 mln zł. Zdaniem Kurkusa, w tym roku powinien być wyższy.