CI Games jest "bardzo zaawansowane" w rozmowach z jednym z dystrybutorów i w ciągu najbliższych tygodni powinno dojść do porozumienia i podpisać umowę na dystrybucję trzeciej części "Sniper Ghost Warrior" na rynku Europy Zachodniej, poinformował ISBnews prezes Marek Tymiński (na zdjęciu).
- Odbiór naszej gry podczas kluczowych dla branży targów E3 i gamescom był bardzo dobry - najlepszy w historii naszej spółki. Spowodowało to, że kluczowi gracze są bardzo zainteresowani współpracą z nami w tym zakresie i deklarują, że będzie to dla nich jeden z najważniejszych tytułów w przyszłym roku. Obecnie jesteśmy bardzo zaawansowani w rozmowach z jednym z dystrybutorów i w ciągu najbliższych tygodni powinniśmy dojść ostatecznie do porozumienia i podpisać z nimi umowę na dystrybucję trzeciej części Snajpera na rynku Europy Zachodniej - powiedział Tymiński.
Wskazał, że równolegle prowadzone są rozmowy na pozostałych rynkach. - Spora część umów będzie podpisana na jesieni tego roku. Ważne są dla nas nie tylko warunki finansowe, ale też pewność, że wybieramy partnera, który naprawdę mocno zaangażuje się w proces promocji i dystrybucji naszej gry. Również w Polsce, w której sami zajmiemy się dystrybucją gry, widzimy bardzo duże zainteresowanie ze strony sieci handlowych, które na tym etapie jest większe niż oczekiwaliśmy. Musimy pamiętać, że jesteśmy jeszcze wiele miesięcy przed premierą, a przed nami szereg działań marketingowych, które powinny wspomóc premierową sprzedaż - ocenił prezes CI Games.
W USA wiodącym partnerem spółki w zakresie marketingu jest Petrol Advertising, które będzie m.in. koordynować prace innych podmiotów odpowiedzialnych za zakup mediów, czy inne zadania związane z promocją.
- To topowa agencja, która ma udział w sukcesach takich tytułów z serii takich jak np. 'Call of Duty', 'Destiny' czy 'Hitman'. Dla nich 'Sniper 3' to również bardzo ważny tytuł i są bardzo mocno zaangażowani w promocję naszej gry. Rynek amerykański znamy doskonale, dodatkowo pozyskaliśmy Franka Chiechi, który przez prawie 10 lat był dyrektorem sprzedaży Segi, pracował też m.in. dla Ubisoftu. W Stanach kluczowa jest współpraca z pięcioma największymi sieciami sprzedającymi gry, które odpowiadają za 90 proc. rynku. Mamy duże doświadczenie na tym rynku. Pracowaliśmy też z zewnętrznymi dystrybutorami, którzy akurat na tym rynku nie dali nam takiej wartości dodanej, jakiej oczekiwalibyśmy. Na dzisiaj nie przewidujemy takiej współpracy - dodał Tymiński.
W kwestii prac nad trzecią częścią Snajpera, prezes CI Games wskazał, że idą zgodnie z zaplanowanym kalendarzem. - Do końca roku zakończymy większość prac graficznych i tak naprawdę, w przyszłym roku zostanie nam szlifowanie jakości i dodatkowych elementów gry. Oczywiście, to też jest ważny proces i musi zostać zakończony pełnym sukcesem. Na dzisiaj nie widzimy żadnych istotnych zagrożeń związanych z procesem produkcji gry - podsumował Tymiński.
CI Games, dawniej City Interactive, to producent i dystrybutor gier komputerowych.