"Czy startupy się skończą? Myślę, że nie, bo następuje niesamowita demokratyzacja rynku i tego, co można zrobić. Dziś poprzez dostępność technologii i coraz niższe koszty coraz więcej osób może zacząć produkować pewne dobra czy usługi - to wcześniej nie było możliwe. Dlatego nie do końca zgodzę się z tym, że startupy same w sobie się skończą, tylko na pewno nastąpi coraz lepsza selekcja naturalna" - powiedział Kulczyk podczas konferencji prasowej w czasie VII edycji Polish Economic Forum 2017 (PEF) w Londynie, zorganizowanego przez polskich studentów z London School of Economics (LSE), zrzeszonych w "LSE SU Polish Business Society".
Agencja ISBnews była patronem medialnym Forum.
"Startupy to nisza, którą się oczywiście interesuję, ale bardziej skupiam się na spółkach, które już mają jakiś model biznesowy, które szukają finansowania w kolejnych rundach, które są bardziej zaawansowane, mają silniejszą pozycję rynkową" - dodał Kulczyk.
Podczas Forum ogłoszono zwycięzcę pierwszej edycji Start-up challenge - konkursu organizowanego przez LSE Polish Business Society.
Do stworzenia nowej inicjatywy - "Start-up challenge", organizatorów LSE Polish Economic Forum, zainspirowała historia Sebastiana Kulczyka i Michała Borkowskiego z Brainly, którzy dzięki udziale w zeszłorocznej edycji konferencji nawiązali współpracę biznesową.
"Celem konkursu jest udzielenie wsparcia mentorskiego start-upowi, który ma największy potencjał do odniesienia sukcesu na polskim i światowym rynku" - wyjaśniają Filip Adamowicz i Cezary Hanczarek, koordynatorzy projektu.
Zwycięzcą pierwszej edycji konkursu została firma TensorFlight. Stworzyła program umożliwiający automatyczną analizę zdjęć satelitarnych, lotniczych i z poziomu ulicy, w celu udoskonalenia, dotychczas powolnego i kosztownego, procesu inspekcji nieruchomości.
Nagrodę główną jest wejście do finału konkursu CVC Young Innovator Awards, pakiet doradztwa marketingowego od Arskom Group oraz wakacje dla dwóch osób w hotelu El Gouna w Egipcie wraz z kursem wakeboardingu.
Podczas LSE Polish Economic Forum 2018, odbył się finał konkursu, w którym w formie Dragons' Dena zmierzyli się ze sobą autorzy 5 najlepszych pomysłów, wyłonieni spośród ponad 40 zgłoszeń: Gandee to platforma internetowa, wspierająca deweloperów AI w szybszym i sprawniejszym budowaniu produktów poprzez zwiększenie dostępności danych; Love the dress, wirtualna wypożyczalnia sukienek, oferuje pożyczenie kreacji od najlepszych polskich i światowych projektantów za procent pierwotnej ceny. Z kolei TransferStarter, czyli internetowy portal crowdfundingowy, umożliwia finansowanie transferów piłkarskich przez fanów piłki nożnej, a Flymble to platforma pozwalająca na zakup biletu lotniczego za jedną dziesiątą jego ceny oraz rozłożenie spłaty pozostałej części na mniejsze miesięczne raty. Program TensorFlight wprowadza automatyczną analizę zdjęć satelitarnych, lotniczych i z poziomu ulicy, w celu udoskonalenia, dotychczas powolnego i kosztownego, procesu inspekcji nieruchomości, która jest konieczna przy wycenie
polisy przez towarzystwa ubezpieczeniowe.
Prezentacje finałowych konceptów oceniło jury, w którego składzie znaleźli się: Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments; Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group; Tytus Cytowski, założyciel Cytowski&Partners; Krzysztof Krawczyk, partner zarządzający CVC Capital Partners; Jan Habermann, partner założyciel Credo Ventures; Karol Górnowicz, CEO Skriware oraz Marcin Kowalik, założyciel oraz partner zarządzający Black Pearls.
Z decyzją jurorów zgodzili się uczestnicy LSE Polish Economic Forum, którzy jako swojego faworyta wytypowali ten sam zespół. W ramach nagrody publiczności TensorFlight otrzyma wsparcie konsultanta Bain&Company Polska. Zwycięskiemu startupowi zostały dodatkowo przyznane jeszcze dwa wyróżnienia od sponsorów konkursu. Black Pearls VC zapewni TensorFlight wejście do programu akceleracyjnego, w którym do wygrania jest 200 tys. zł, a Skriware zorganizuje właścicielom sesję mentorską z CEO, Karolem Górnowiczem.
Firma Arskom Group postanowiła wyróżnić dodatkowo dwa zespoły, czyli Transfer Starter i Love the dress, które otrzymają konsultacje w obszarze marketingu strategicznego.