Libet chce utrzymywać tempo wzrostu wyższe od rynku i na koniec roku zwiększyć swoje udziały w rynku kostki brukowej z 26 proc. na początku roku. Liczy na popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne.
- W ubiegłym roku sprzedaż napędzały nam wybory samorządowe. Obecnie obserwowana dynamika wzrostu obrotów jest satysfakcjonująca, biorąc pod uwagę wysoką bazę porównywalną. Nasza dynamika jest nadal wyższa od rynkowej (7,9 proc. w pierwszym półroczu wobec 2,9 proc. rynku cementu. Chcemy wciąż rosnąć szybciej od rynku cementu, którego dynamikę całoroczną szacujemy na 5-6 proc., co da nam dalszy wzrost naszego udziału rynkowego ogółem wobec 26 proc. na początku roku - powiedział prezes Thomass Lehmann podczas spotkania z dziennikarzami.
- Motorem wzrostu w drugim półroczu i w 2016 roku powinien być popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne - dodał prezes Libetu.
Produkty premium wzrosły do 45 proc. całkowitej sprzedaży, a udział spółki w tym segmencie wynosi 37 proc.
- Cały czas pracujemy nad zwiększeniem udziału premium do 50 proc. naszej sprzedaży - dodał prezes Libetu.
Podkreślił on realizowane przez Libet inicjatywy prosprzedażowe: rozwój franszyzowej sieci sprzedaży Libet Platinum (już 50 proc. sprzedaży), nową submarkę Libet Ceramic, BaumaBrick (15 ogrodów wystawowych przy sklepach sieci DIY).
- Wszystkie te inicjatywy mają zdecydowanie korzystny wpływ na sprzedaż - stwierdził prezes.
Dyrektor finansowy Libetu Ireneusz Gronostaj podkreślił, że inicjatywy prosprzedażowe wygenerowały też koszty. Dodatkowo "zrobiono porządek w należnościach".
- To wpłynęło na nasze zyski. Z kolei zdecydowanie poprawiliśmy cash flow, dzięki m.in. bardzo dużej poprawie ściągalności należności. Jednocześnie wydłużamy terminy platności, tak żeby zoptymalizować obrót gotówką w okresie zimowym - wskazał Gronostaj.
Dodał, że spółka spłaca swoje zadłużenie wykorzystując korzystną sytuację na rynku finansowym.
- Mamy linię kredytową na akwizycje - pracujemy nad tym dalej, priorytetem jest lokalizacja eliminująca "białe plamy" pokrycia kraju - stwierdził dyrektor finansowy.
Notowania tygodniowe akcji Libetu src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1440589583&de=1441206600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LBT&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2011 r.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1440589583&de=1441206600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LBT&colors%5B0%5D=%230082ff&st=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>