Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Liczba polskich użytkowników Revolut przekroczyła 200 tys.

0
Podziel się:

Liczba polskich użytkowników Revolut przekroczyła 200 tys., zaś wartość transakcji zrealizowanych za pomocą Revolut wyniosła 100 mln euro w sierpniu, podała spółka, powołując się na badanie wakacyjnych zwyczajów swoich klientów w Europie.

Liczba polskich użytkowników Revolut przekroczyła 200 tys.

"Mimo, że Polacy dysponują często skromniejszym budżetem wakacyjnym, niż turyści z krajów Europy Zachodniej, nie powstrzymuje ich to przed podróżowaniem za granicę. Trzymają wydatki w ryzach, a pomaga im w tym Revolut. Choć rok akademicki jeszcze się nie zaczął i wiele osób nadal jest na urlopach, możemy już uznać ten sezon za bardzo udany. W samym tylko sierpniu Polacy dokonali z pomocą Revolut transakcji na łączną kwotę 100 milionów euro. To był nasz najlepszy miesiąc od wejścia firmy do Polski. Wyniki zawdzięczamy rekomendacjom i aktywności naszych klientów, których liczba w Polsce przekroczyła już 200 000 osób" - powiedział country manager Revolut w Polsce Karol Sadaj, cytowany w komunikacie.

Polacy, którzy podczas zagranicznych wojaży wydali z pomocą Revolut średnio po 2 500 zł na przeloty, noclegi, jedzenie i transport, w porównaniu z turystami z Zachodniej Europy, zdają się kontrolować wydatki lepiej niż Szwajcarzy, Brytyjczycy czy Irlandczycy, którzy na ww. cele wydali odpowiednio 4 350, 4 020 i 3 810 zł. Kwoty bardziej zbliżone do Polaków wydawali na urlopie Litwini, Czesi i Węgrzy, odpowiednio było to 2 540, 2 780 i 2 860 zł. Rumuni wydali z pomocą Revolut więcej, bo 3 000 zł, podano również.

"Sierpniowe transakcje Polaków na koncie i kartą Revolut (doładowania, płatności, przelewy i wypłaty) osiągnęły wartość 100 mln euro. Był to rekordowy wolumen obrotów. Wiele transakcji zrealizowano poza granicami Polski. W badanej grupie Polaków wydatki urlopowe (w czterech kategoriach) średnio w 54% pokrywały koszt biletów lotniczych (1 360 zł), w 18% noclegów (465 zł), 17% wydatków przeznaczono na posiłki i napoje (430 zł), a 10% na inne formy transportu (250 zł)" - czytamy dalej.

Gdy porównamy cztery główne kategorie wydatków, największą część budżetu na jedzenie przeznaczyli Włosi (32%, 1 090 zł), Portugalczycy (29%, 1 060 zł) i Francuzi (29%, 992 zł). Najmniej w tej kategorii wydali Czesi i Polacy, odpowiednio 18% (500 zł) i 17% (430 zł). Stosunkowo dużo na jedzenie i napoje wydawali też kwotowo Brytyjczycy i Szwajcarzy, a jeśli chodzi o udział w wydatkach, Holendrzy i Niemcy (28%). Na noclegi największą część budżetu przeznaczyli Węgrzy (20%) i Szwajcarzy, również kwotowo (20%, 870 zł), podano także.

"Wielu klientów Revolut testowało nasze usługi podczas tegorocznych letnich urlopów zagranicznych, wiedzieliśmy to, śledząc rekordowe wolumeny transakcji na przełomie lipca i sierpnia. Liczymy, że Revolut przyda im się teraz podczas zakupów w internecie, przelewów międzynarodowych, wyjazdów służbowych i jako podstawowy rachunek płatniczy do codziennych wydatków. W gronie popularnych wśród użytkowników Revolut sprzedawców wyróżniają się Aliexpress, Allegro i PayPal oraz Orlen, McDonalds i Uber. Mamy tu więc zakupy w sieci i codzienne wydatki na transport i posiłki, pozycje nie związane stricte, lub wcale, z podróżowaniem" - podsumował Sadaj.

Revolut z siedzibą w Londynie, powstały w lipcu 2015 r. to fintech oferujący darmowe konto i kartę pozwalającą płacić za granicą w 150 walutach po kursie międzybankowym. Revolut zdobył ponad 2 mln klientów w Europie i zrealizował 100 mln transakcji wartych ponad 16 mld USD. Spółka pozyskała finansowanie w wysokości 336 mln USD od najbardziej prestiżowych inwestorów, m.in. Index Ventures, Balderton Capital, Ribbit Capital oraz DST Global.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)