Spółka z grupy Lotos, zajmująca się produkcją asfaltu, podpisała umowę na sprzedaż całości koksu z nowej instalacji. Lotos poprzez wydłużenie łańcucha technologicznego przerobu ropy naftowej chce istotnie zwiększyć modelową marżę rafineryjną.
Lotos Asfalt - spółka zależna Grupy Lotos - zawarła z Oxbow Energy Solutions dziesięcioletnią umowę sprzedaży całości koksu, jaki będzie produkowany przez instalację opóźnionego koksowania (Delayed Coking Unit - DCU), która powstaje w ramach realizacji programu EFRA.
Założeniem programu EFRA jest wydłużenie łańcucha technologicznego przerobu ropy naftowej, a co za tym idzie istotne zwiększenie modelowej marży rafineryjnej.
"Umowa zakłada odbiór przez kupującego całości koksu wyprodukowanego w DCU. Szacowana roczna wielkość produkcji koksu wyniesie około 350 000 ton" - czytamy w komunikacie.
Umowa została zawarta na 10 lat od daty rozpoczęcia działalności handlowej instalacji DCU. W ramach programu EFRA powstają jeszcze dwie inne: instalacja produkcji wodoru oraz instalacja hydroodsiarczania benzyny. Zakończenie realizacji kontraktu planowane jest na 2018 rok.
Lotos Asfalt jest czołowym producentem asfaltu w Europie. Przoduje w sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologicznie asfaltów modyfikowanych MODBIT na rynku krajowym.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 28,5 mld zł w 2014 r.