LPP zakłada, że pierwszy sklep w Londynie osiągnie w piątym roku działalności około 100 mln zł sprzedaży rocznie, czyli tyle, ile wynosi obecnie sprzedaż wszystkich sklepów spółki w Serbii, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Zakładamy, że w piątym roku działalności sklep w Londynie na Oxford Street będzie notował mniej więcej 100 mln zł sprzedaży rocznie" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Według niego, jest to mniej więcej poziom sprzedaży osiągany obecnie przez 20 sklepów własnych LPP w Serbii. "To pokazuje, jak duży to jest rynek dla nas i jak ważny" - podkreślił wiceprezes.
Dodał, że zarząd daje sobie jeden pełny sezon, aby sprawdzić, jak będzie funkcjonował ten sklep. Umowa najmu na tę lokalizację została zwarta na 10 lat.
"Mniej więcej w lutym będziemy mogli już więcej przedstawić i wtedy zdecydujemy o ewentualnych kolejnych otwarciach w tym kraju. Poziom cen naszych produktów powinien być bardzo atrakcyjny dla angielskiego klienta" - powiedział Lutkiewicz.
Pierwszy sklep Reserved w Wielkiej Brytanii uruchomiony zostanie na początku września wraz ze startem sprzedaży e-commerce na tym rynku.
"Koszt inwestycji, bez kosztów marketingowych czyli budowa i wyposażenie szacujemy na ok. 15-20 mln zł" - wskazał wiceprezes.
Lutkiewicz podkreśli, że jeśli zapadnie decyzja o dalszych otwarciach w Wielkiej Brytanii, to będą to z pewnością placówki własne. "Na takich pewnych rynkach chcemy rozwijać się organicznie i właśnie w Europie Zachodniej tak chcemy się rozwijać" - dodał.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6 mld zł w 2016 r.