Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

LPP likwiduje jedną ze swoich marek. Jest reakcja inwestorów

27
Podziel się:

Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu.

LPP likwiduje jedną ze swoich marek. Jest reakcja inwestorów
(LPP, materiały prasowe)

Właściciel sieci sklepów takich marek jak Reserved, House czy Mohito podjął decyzję o likwidacji jednej ze swoich marek. LPP rezygnuje z dalszego rozwijania marki Tallinder, która jest najmłodszą częścią portfolio firmy. Według najnowszych danych ze spółki, odchodzi również jeden z jej wiceprezesów.

"Marka Tallinder posiada 8 sklepów działających w Polsce. Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki w najbliższych kilku latach" - czytamy w raporcie spółki.

Firma szacuje, że straty marki Tallinder za cały 2016 rok sięgną 20 mln złotych, wobec pierwotnie przewidywanej straty na poziomie 1 miliona złotych. "Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP" - dodano w raporcie.

LPP podaje, że w tym roku wartość rezerwy potrzebnej do zamknięcia marki Tallinder wyniesie 26 mln złotych.

Pierwszy sklep marki spółka otworzyła na początku tego roku w Gdańsku.

Rezygnacja wiceprezesa

Spółka poinformowała również rezygnacji jednego z członków zarządu spółki. "W dniu 6 września 2016 roku Pan Hubert Komorowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu LPP SA ze skutkiem na dzień dzisiejszy" - czytamy w raporcie bieżącym LPP.

W informacji dodano, że rezygnacja jest podyktowana względami osobistymi, gdyż zamierza on rozpocząć własną działalność gospodarczą poza branżą odzieżową.

Podano również, że wiceprezes Hubert Komorowski pracował w LPP od 2000 roku, a od 2009 roku był członkiem zarządu. Nadzorował w LPP pracę marek House, Mohito i Sinsay. Ustępujący wiceprezes do końca roku pozostaje do dyspozycji spółki w funkcji doradczej. Pozwoli to na zamknięcie prowadzonych projektów i płynne przekazanie obowiązków prezesowi zarządu Markowi Piechockiemu, który przejmie nadzór nad markami Mohito, House i Sinsay. Rada Nadzorcza LPP SA nie planuje w najbliższym czasie powołania nowego członka zarządu.

Reakcja inwestorów

Po opublikowaniu tych informacji, notowania akcji LPP spadły do poziomu 4178 złotych. Szybko jednak ich cena zaczęła odbijać. Po 2,5 godzinie sesji, akcje odzieżowego giganta traciły 1,3 procent.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
mich
8 lat temu
Pomysł dobry, w Polsce jest miejsce na tego typu marki, ale może za mało zareklamowane. Jakość pewnie zła nie była skoro mieli szyć tą markę głównie w Polsce, we Włoszech i Portugalii. Przydałyby się jakieś banery na mieście bo chyba nie widziałem żadnego
dff
8 lat temu
wszystkie te marki to szajs
izi
8 lat temu
W obecnych okolicznościach w jakich jest firma to bardzo mądre posunięcie, ciężko pewnie było zrezygnować z projektu nad którym się pracowało kilka lat, ale taki jest biznes. Muszą poczekać aż zyski wrócą na właściwy dla firmy pułap.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (27)
xyz
8 lat temu
nie zawsze wszystko musi wychodzic, tak pokazali, że najważniejsza dla nich jest kondycja firmy niż prestiż związany z posiadaniem marki premium
es
8 lat temu
Podoba mi się, że pracownicy na tym nie ucierpią, niby normalna sprawa i tak powinno być zawsze, ale każdy dobrze wie, że w tych okolicznościach w większości firm pracownicy byliby masowo zwalniani
izi
8 lat temu
W obecnych okolicznościach w jakich jest firma to bardzo mądre posunięcie, ciężko pewnie było zrezygnować z projektu nad którym się pracowało kilka lat, ale taki jest biznes. Muszą poczekać aż zyski wrócą na właściwy dla firmy pułap.
KapitanAmeryk...
8 lat temu
Wielka szkoda. Zostawilem tam kilka tysiaków bo materiały i design mają na rewelacyjnym poziomie, a tu taki zawód. Szczecinianin
Ksiezniczka R...
8 lat temu
Co to za lokalizacje tych osmiu sklepow? Jesli marka ma byc prestizowa to nie moze byc kojarzona ze wschodem. Wiec co robia te sklepy w Gdyni Lublinie czy Warszawie? Jeszcze tylko tego brakuje zeby byl w Radomiu! Bydgoszcz jest calkiem nieprestizowa a Szczecin to kompletna pomylka bo szczecinianie po prestizowe ubiory jezdza do Berlina. Jesli zarzad chce, to moge im poprowadzic ta marke za drobna oplata.
...
Następna strona