"Planowany capex w 2018 roku to ok. 430 mln zł, wzrost o ok. 5% r/r. Planowane wydatki na sklepy to 320 mln zł, wydatki na siedzibę to 90 mln zł, a na obszar IT to 20 mln zł" - czytamy w prezentacji wynikowej.
Spółka podała, że planowany wzrost powierzchni sięgnie 10% r/r w 2018 roku.
LPP zaplanowało na 2018 rok wejście na 3 nowe rynki: Kazachstan i Słowenia (sklepy własne) oraz Izrael (sklepy franczyzowe). Na koniec przyszłego roku sklepy marki Reserved mają być obecne z w 23 krajach.
"Cele na 2018 rok: wybiórczy rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacja rozwoju w rejonie CIS, powrót do wzrostów na Bliskim Wschodzie" - czytamy także w prezentacji.
Spółka podała, że celem zwiększenie liczby e-sklepów o 5 r/r tak, by działały one w 16 krajach na koniec 2018 r.
Wartość sprzedaży internetowej LPP ma wynieść 350 mln zł w 2017, zaś celem na kolejny rok jest 100% wzrostu. W październiku br. spółka uruchomiła kanał e-commerce w Rosji. Docelowo sprzedaż internetowa grupy ma stanowić 7-8% sprzedaży ogółem do 2020 r.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.