Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

LPP: Po rewolucji technologicznej klient nadal w centrum uwagi firm handlowych

2
Podziel się:

Na polskim rynku mieliśmy dotychczas dwie rewolucje: pierwsza to e-commerce, oraz druga, trwająca obecnie, czyli rewolucja w sklepach stacjonarnych. Jednak u podstaw we wszystkich nowych rozwiązaniach technologicznych pozostają zawsze oczekiwania i potrzeby klienta, ocenili uczestnicy panelu pt. "Zarządzanie informacją...dźwignią handlu" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

LPP: Po rewolucji technologicznej klient nadal w centrum uwagi firm handlowych

"Z naszych doświadczeń wynika, że klienci chcą dotknąć wybranego towaru i dotyczy to także tych kupujących przez internet. Dlatego pomimo bardzo intensywnego wzrostu sprzedaży online, nie planujemy rezygnować ze sklepów stacjonarnych, a raczej staramy się je zmieniać wyposażając w nowe narzędzia i technologie. W tej chwili testujemy rozwiązanie RFID, czyli specjalną, elektroniczną metkę, w którą wyposażony jest każdy pojedynczy produkt. Dzięki temu rozwiązaniu możemy dany produkt, w odpowiednim rozmiarze i kolorze błyskawicznie zlokalizować i zaoferować klientowi" - powiedział wiceprezes LPP Jacek Kujawa podczas panelu.

Dodał, że technologia RFID w LPP docelowo będzie wykorzystywana praktycznie w całym łańcuchu logistycznym, począwszy od producenta, gdzie specjalna metka jest dodawana, poprzez centra dystrybucyjne, skończywszy na sklepach. To rozwiązanie umożliwia także prowadzenie bardziej zaawansowanej analityki na późniejszym etapie. W efekcie pozwoli to lepiej poznać klienta dokonującego zakupów w sklepach stacjonarnych i właściwie dostosować do niego ofertę asortymentową. W połączeniu z już dziś stosowanymi rozwiązaniami analitycznymi w sklepach online, w rezultacie można będzie uzyskać pełny obraz zachowań i oczekiwań klientów.

"Nie ma jednolitego wzorca, jeżeli chodzi o digitalowe rozwiązania. Rewolucja w digitalu się odbywa i trwa dynamiczna zmiana, bo klienci chcą tam dokonywać zakupów i trzeba się do tych oczekiwań dostosować. Retail to już nie tylko sklep, ale także sprzedaż online" - powiedział partner Deloitte Digital CE Olgierd Cygan.

Kujawa z LPP dodał również, że obecnie klienci kupujący w internecie są zachęcani, aby przychodzili do sklepu po odbiór towaru.

"W ten sposób mogą na miejscu przymierzyć go, zamienić na inny rozmiar lub po prostu dokonać jego zwrotu i otrzymać natychmiastowo pieniądze, które mogą wykorzystać na kolejny zakup już na miejscu, w sklepie stacjonarnym. Nasz kanał on-linowy z uwagi na to, że funkcjonuje równolegle z kanałem tradycyjnym jest znacznie bardziej rentowny niż niektórych naszych konkurentów, którzy działają wyłącznie w internecie. Formuła omnichannelowa jest bardzo cenna" - uważa Kujawa.

"Biorąc pod uwagę nowinki, w ostatecznym rozrachunku to klient zdecyduje czy to mu się przyda i skorzysta czy nie. Z naszych badań wynika, że właśnie kanał tradycyjny, czyli sklepy są istotne w tym łańcuchu, bo wielu klientów zanim kupiło coś w internecie - najpierw dany produkt obejrzało w sklepie" - powiedział business development manager IQS Artur Czajka.

"Za 5 lat przestaniemy mówić o takim pojęciu, jak e-commerce. Moim zdaniem, zmierzamy do omnichanellingu, czyli do różnych punktów styku z klientem" - dodał prezes bdsklep.pl Jacek Palec.

Uczestnicy panelu zwracali także uwagę, że klienci kupujący w internecie chcą dany towar otrzymać jak najszybciej i dobrze, jeżeli jest on unikalny.

"W tej chwili skracamy cykle produkcyjne, aby od momentu idei do wprowadzenia produktu i sprzedaży, ten czas był jak najkrótszy. Cały łańcuch potrafimy już zrealizować nawet w ciągu 3 tygodni. Do tego dochodzi rozszerzenie asortymentu, w ramach którego tworzymy serie krótsze, unikalne. Poprzez analizę tego, co i jakie produkty klienci w danym sklepie kupują - jesteśmy w stanie dany sklep traktować bardzo indywidualnie. Klient pozostaje w centrum uwagi i do jego potrzeb musimy się jak najdokładniej dopasować" - podsumował Kujawa.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Piotr
7 lat temu
Ciekawe w jaka stronę pójdą tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych. Na pewno nie odejdą do lamusa, bo dla wielu chodzenie po sklepach to przyjemność, z resztą rozmiarówki są różne, więc dobrze każde ubranie przymierzyć, a bawienie się w zwroty mi osobiście się nie podoba. W sumie dobre rozwiązanie stosuje LPP, że zamawiamy towar do sklepu, więc otrzymujemy nowy produkt nie przymierzany przez nikogo, od razu możemy zobaczyć czy nam pasuje i ewentualnie zwrócić. Zamawianie do domu i odnoszenie do salonu też ma swoją racje bytu, ale pakowanie ubrań i wysyłanie kurierem jak to jest w przypadku firm, które nie mają swoich salonów jest sporym utrudnieniem.
Jaro
6 lat temu
Spółka idzie w dobrą stronę. Wprowadzanie nowych technologii do salonów stacjonarnych na pewno przyciągnie nowych klientów. Zagraniczna konkurencja, o ile się nie mylę, jeszcze nie wprowadza innowacyjnych rozwiązań do sklepów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Jaro
6 lat temu
Spółka idzie w dobrą stronę. Wprowadzanie nowych technologii do salonów stacjonarnych na pewno przyciągnie nowych klientów. Zagraniczna konkurencja, o ile się nie mylę, jeszcze nie wprowadza innowacyjnych rozwiązań do sklepów.
Piotr
7 lat temu
Ciekawe w jaka stronę pójdą tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych. Na pewno nie odejdą do lamusa, bo dla wielu chodzenie po sklepach to przyjemność, z resztą rozmiarówki są różne, więc dobrze każde ubranie przymierzyć, a bawienie się w zwroty mi osobiście się nie podoba. W sumie dobre rozwiązanie stosuje LPP, że zamawiamy towar do sklepu, więc otrzymujemy nowy produkt nie przymierzany przez nikogo, od razu możemy zobaczyć czy nam pasuje i ewentualnie zwrócić. Zamawianie do domu i odnoszenie do salonu też ma swoją racje bytu, ale pakowanie ubrań i wysyłanie kurierem jak to jest w przypadku firm, które nie mają swoich salonów jest sporym utrudnieniem.

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.