Trzeci rok z rzędu grupa odzieżowa LPP notuje w pierwszym kwartale stratę z działalności operacyjnej. Zarząd oszacował, że jest pod kreską około 115 mln zł.
Gdańska grupa LPP, zarządzająca markami odzieżowymi Reserved, Cropp i House, odkryła karty. Na blisko miesiąc przed publikacją oficjalnego raportu finansowego zarząd przedstawił wstępne wyliczenia. Wynika z nich, że pomimo rosnącej sprzedaży, z działalności operacyjnej EBIT (przed opodatkowaniem i odsetkami) miała stratę.
Strata EBIT wyniosła 115 mln zł wobec 109 mln zł na minusie dokładnie rok wcześniej. Tak słabego kwartału pod tym względem grupa LPP jeszcze nie miała. Co ciekawe, to trzeci rok z rzędu, gdy w pierwszym kwartale jest pod kreską.
Trzeba jednocześnie podkreślić, że ze względu na sezonowość sprzedaży ubrań, akurat pierwsze trzy miesiące roku zawsze wypadają wynikowo najsłabiej. Najlepsza jest za to końcówka roku.
Zyski/straty z działalności operacyjnej grupy LPP
Oczywiście strata z działalności operacyjnej to tylko wycinek wyników. Inne wskaźniki wypadają znacznie lepiej. Przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale wzrosły o 16 proc. w skali roku do 1 mld 580 mln zł.
Grupa LPP jest na plusie pod względem samego zysku brutto na sprzedaży. Tu mowa o 710 mln zł, co także oznacza poprawę względem pierwszego kwartału poprzedniego roku o 14,4 proc.
Gdzie więc leży problem? M.in. w kosztach, które zwiększyły się o 13,3 proc. do poziomu 815 mln zł.
Grupa LPP systematycznie rozrasta się. Powierzchnia handlowa salonów sprzedaży na koniec marca przekraczała minimalnie 1 mln metrów kwadratowych. W rok przybyło więc około 10 proc. powierzchni.
Władze firmy podkreślają, że obliczenia te mogą jeszcze ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych. LPP oficjalny raport finansowy opublikuje 17 maja.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl