Gdańska grupa odzieżowa LPP gra w otwarte karty. Już drugiego dnia nowego roku opublikowała wstępne wyniki za cały ubiegły rok. Z szacunków wynika, że w ciągu 12 miesięcy przychody ze sprzedaży wyniosły 8 mld 40 mln zł.
W porównaniu z 2017 rokiem sprzedaż właściciela Reserved zwiększyła się o 14 proc. Było to możliwe m.in. dzięki otwieraniu nowych sklepów. Powierzchnia handlowa na dzień 31 grudnia 2018 roku wyniosła 1 mln 91 tys. metrów kwadratowych. Wzrosła w rok o 9 proc.
Czytaj więcej: Londyński salon Reserved miał ponad 10 mln funtów przychodu
Choć nieco szybciej zwiększyły się koszty działalności LPP (o 15 proc. rok do roku), nie przeszkodziły w poprawie zysków. Przed opodatkowaniem wyniosły 4 mld 396 mln zł brutto (+18 proc.). Z kolei zysk EBIT to 743 mln zł (+28 proc.).
Ponad połowa EBIT grupa LPP wypracowała w samym czwartym kwartale. Było to 420 mln zł. Złożyła się na to sprzedaż ubrań o wartości prawie 2,4 mld zł.
Spółka podkreśla, że przedstawione dane finansowe są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego za 2018 rok. Będzie on jeszcze podlegał badaniu biegłego rewidenta.
Na oficjalną publikację sprawozdania finansowego musimy poczekać do 11 kwietnia.
Czytaj więcej: LPP stawia na e-commerce. Zatrudni setkę specjalistów IT
Do LPP należą oprócz Reserved także takie marki jak Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Centrale firmy znajdują się w Gdańsku, gdzie tworzone są kolekcje marek Reserved, Cropp i SiNSAY oraz w Krakowie, gdzie powstają kolekcje Mohito i House.
Odkąd LPP rozwija się również poza granicami Polski, biura firmy powstały także w Szanghaju oraz Dhace.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl