Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

LPP uruchomi następny sklep w Izraelu i kolejne w Kazachstanie do końca roku

9
Podziel się:

LPP po otwarciu pierwszego sklepu Reserved w Izraelu przyspiesza prace nad otwarciem kolejnego salonu, a w Kazachstanie planuje uruchomić jeszcze 5 nowych sklepów w tym roku, poinformowali przedstawiciele spółki.

Sklep marki Reserved
Sklep marki Reserved (LPP)

"W Kazachstanie otworzyliśmy salon Reserved w październiku br., ale planujemy już otwarcie kolejnych trzech, a do końca roku następne dwa nasze brandy. W przyszłym roku w Astanie planujemy kolejne otwarcia" - powiedziała rzecznik prasowa spółki Monika Wszeborowska podczas konferencji prasowej.

Spółka postanowiła także przyspieszyć ekspansję w Izraelu po otwarciu w sierpniu tego roku salonu Reserved w Tel Awiwie.

"Wcześniej zakładaliśmy, że otworzymy następny sklep w tym kraju na początku 2019 r. Postanowiliśmy jednak przyspieszyć i w grudniu planujemy drugie otwarcie w Izraelu" - dodała Wszeborowska.

W Polsce sklepy Reserved będą nadal zwiększały swoją powierzchnię.

"Dzisiaj średnia wielkość sklepów Reserved to 1,2 tys. m2, bo mamy jeszcze sporo starych lokalizacji. Dzisiaj otwieramy już Reserved o powierzchni 1,6 tys. m2, a najchętniej o powierzchni 2 tys. m2, a więc powierzchnia będzie nam rosła" - powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz podczas konferencji.

Dodał, że w Polsce rynek się nasycił sklepami, ale powierzchnia sprzedaży będzie zwiększana.

"Przyszłość LPP naszym zdaniem jest związana z rynkami zagranicznymi" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że w tym roku powierzchnia wszystkich sklepów urośnie o 9%, w Polsce będzie to wzrost o 3%. Z kolei w przyszłym roku spółka zakłada wzrost powierzchni o 10%, a w Polsce ten wzrost ma wynieść 2%.

Przedstawiciele spółki podkreślili, że nie są planowane obecnie dalsze otwarcia w Niemczech. "Chcemy poczekać, aż osiągniemy na tym rynku odpowiednią rentowność" - powiedziała Wszeborowska.

"W 2018 sprzedaż e-commerce powinien przekroczyć 9% sprzedaży całej grupy. Naszym celem jest, aby w ciągu 3 lat urosła ona do 20%" - powiedział wiceprezes.

Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w LPP rośnie bardzo dynamicznie e-commerce, a także sprzedaż zagraniczna.

"W całości sprzedaży Polska stanowi 54-55% i tyle zanotowaliśmy w III kw., ale może się okazać, że w IV kw. sprzedaż zagraniczna będzie już wyższa od krajowej" - dodał.

"Sprzedaż od poniedziałku do soboty pokrywały nam w ostatnich miesiącach z nadwyżką niedziele niehandlowe. Zaczęliśmy to jednak lepiej liczyć od III kw. i zgadzamy się z przedstawicielami naszej branży, że jest ten efekt i jest to efekt negatywny. Te firmy, które mają mniejsze dynamiki sprzedaży zauważyły to szybciej. My staramy się podchodzić elastycznie do czasu pracy naszych pracowników. Klienci będą zmieniać swoje przyzwyczajenia zakupowe i z pewnością rośnie sprzedaż w internecie" - powiedział też Lutkiewicz.

Na koniec III kw. 2018 roku grupa dysponowała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 035,4 tys. m2.

LPP podało dziś wcześniej w prezentacji, że planuje wejść na dwa nowe rynki ze sklepami własnymi, do Bośni i Hercegowiny oraz Finlandii. W rezultacie na koniec 2019 r. salony marki Reserved powinny znajdować się w 25 krajach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
szafran
6 lat temu
Bardzo dobre kierunki inwestycji. Te rynki się będą teraz rozwijać.
barry
6 lat temu
Bardzo dobrze że dalej atakują te kraje, pierwsze salony pokazały że potencjał tam jest ogromny.
ubex
6 lat temu
Nie ma się co dziwić, dobry początek tam mieli. Ludzie rzucali się na ich odzież. Poniekąd spowodowane to było dobrym marketingiem ale nie zmienia to faktu że wyniki mogą tam osiągnąć co najmniej przyzwoite.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
ja
6 lat temu
Niedługo polskie marki odzieżowe będą znane w całej Europie :D
slaw
6 lat temu
Nic dziwnego, że otwierają kolejne. Widać, że ubrania polskiej firmy się tam dobrze przyjęły.
dagpakul
6 lat temu
Salony zaliczyły świetny debiut to trzeba iść za ciosem
Ewlin
6 lat temu
Na takich firmach jak LPP zakaz handlu aż tak się nie odbija. Mają zbyt popularne marki, które w każdym mieście mają po kilka sklepów, więc łatwo pójść zrobić zakupy w inny dzień.
hass99
6 lat temu
Nowe rynki dla LPP na razie przynoszą niemałe zyski, dobrze że nie spoczywają na laurach