"W Kazachstanie otworzyliśmy salon Reserved w październiku br., ale planujemy już otwarcie kolejnych trzech, a do końca roku następne dwa nasze brandy. W przyszłym roku w Astanie planujemy kolejne otwarcia" - powiedziała rzecznik prasowa spółki Monika Wszeborowska podczas konferencji prasowej.
Spółka postanowiła także przyspieszyć ekspansję w Izraelu po otwarciu w sierpniu tego roku salonu Reserved w Tel Awiwie.
"Wcześniej zakładaliśmy, że otworzymy następny sklep w tym kraju na początku 2019 r. Postanowiliśmy jednak przyspieszyć i w grudniu planujemy drugie otwarcie w Izraelu" - dodała Wszeborowska.
W Polsce sklepy Reserved będą nadal zwiększały swoją powierzchnię.
"Dzisiaj średnia wielkość sklepów Reserved to 1,2 tys. m2, bo mamy jeszcze sporo starych lokalizacji. Dzisiaj otwieramy już Reserved o powierzchni 1,6 tys. m2, a najchętniej o powierzchni 2 tys. m2, a więc powierzchnia będzie nam rosła" - powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz podczas konferencji.
Dodał, że w Polsce rynek się nasycił sklepami, ale powierzchnia sprzedaży będzie zwiększana.
"Przyszłość LPP naszym zdaniem jest związana z rynkami zagranicznymi" - powiedział wiceprezes.
Dodał, że w tym roku powierzchnia wszystkich sklepów urośnie o 9%, w Polsce będzie to wzrost o 3%. Z kolei w przyszłym roku spółka zakłada wzrost powierzchni o 10%, a w Polsce ten wzrost ma wynieść 2%.
Przedstawiciele spółki podkreślili, że nie są planowane obecnie dalsze otwarcia w Niemczech. "Chcemy poczekać, aż osiągniemy na tym rynku odpowiednią rentowność" - powiedziała Wszeborowska.
"W 2018 sprzedaż e-commerce powinien przekroczyć 9% sprzedaży całej grupy. Naszym celem jest, aby w ciągu 3 lat urosła ona do 20%" - powiedział wiceprezes.
Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w LPP rośnie bardzo dynamicznie e-commerce, a także sprzedaż zagraniczna.
"W całości sprzedaży Polska stanowi 54-55% i tyle zanotowaliśmy w III kw., ale może się okazać, że w IV kw. sprzedaż zagraniczna będzie już wyższa od krajowej" - dodał.
"Sprzedaż od poniedziałku do soboty pokrywały nam w ostatnich miesiącach z nadwyżką niedziele niehandlowe. Zaczęliśmy to jednak lepiej liczyć od III kw. i zgadzamy się z przedstawicielami naszej branży, że jest ten efekt i jest to efekt negatywny. Te firmy, które mają mniejsze dynamiki sprzedaży zauważyły to szybciej. My staramy się podchodzić elastycznie do czasu pracy naszych pracowników. Klienci będą zmieniać swoje przyzwyczajenia zakupowe i z pewnością rośnie sprzedaż w internecie" - powiedział też Lutkiewicz.
Na koniec III kw. 2018 roku grupa dysponowała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 035,4 tys. m2.
LPP podało dziś wcześniej w prezentacji, że planuje wejść na dwa nowe rynki ze sklepami własnymi, do Bośni i Hercegowiny oraz Finlandii. W rezultacie na koniec 2019 r. salony marki Reserved powinny znajdować się w 25 krajach.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.