Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

LPP notuje 8-krotny wzrost zysków. Odzieżowy biznes jest już wart 15 mld zł

24
Podziel się:

Właściciel salonów Reserved, Cropp i House notuje w tym roku wzrost sprzedaży odzieży o ponad 700 mln zł.

Reserved to flagowa marka gdańskiej grupy odzieżowej LPP.
Reserved to flagowa marka gdańskiej grupy odzieżowej LPP. (mat. prasowe LPP)

Właściciel salonów Reserved, Cropp i House notuje w tym roku wzrost sprzedaży odzieży o ponad 700 mln zł. Tym samym jego zyski wzrosły w rok aż 8-krotnie. Najnowsze wyniki potwierdzają dobrą sytuację gdańskiej grupy, której biznes jest już wyceniany na 15 mld zł - o 40 proc. wyżej niż rok temu.

Odzieżowa grupa LPP ma za sobą udany kwartał. Od lipca do września, które co do za sady nie należą do najlepszych miesięcy pod względem sprzedaży, miała 1 mld 812 mln zł przychodów. To o ponad 300 mln zł lepszy wynik niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Przełożyło się to na 85,12 mln zł "czystego" zysku wobec prawie 6,5 mln zł straty rok temu.

Również porównanie statystyk od stycznia do września 2017 wypada zdecydowanie lepiej niż w 2016 roku. Sprzedaż LPP w tym czasie zwiększyła się o 715 mln zł, powodując 8-krotny wzrost zysków z 17,74 do 141,36 mln zł.

Takiego progresu już wcześniej oczekiwali inwestorzy, którzy od dłuższego czasu chętnie kupowali akcje LPP, podbijając ich wartość. Tym samym na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ich cena wzrosła z 5 800 do 8 100 zł za sztukę. Przekłada się to wprost na wzrost biznesu o 40 proc., którego wartość w tej chwili wyceniana jest na 15 mld zł.

Odzieżowy biznes jest wart o blisko 50 proc. więcej niż konkurencyjnego CCC, choć oczywiście nie jest to bezpośrednia konkurencja. Polkowicka grupa specjalizuje się w sprzedaży obuwia. Na polskiej giełdzie jednak zawsze porównuje się ze sobą obie firmy.

Podobnie wyższość LPP pod względem wartości rynkowej muszą uznać już m.in. drugi największy polski koncern paliwowy Lotos czy Alior Bank.

Reserved marką numer jeden

Wśród marek LPP są: Reserved, Cropp, Mohito, House i Sinsay. Dokładnie w takiej kolejności są w hierarchii dochodowości. Od początku roku same salony Reserved przyniosły grupie 2 mld 202 mln zł przychodów ze sprzedaży, a więc blisko połowę całości. Drugi Cropp sprzedał w tym samym czasie odzież za 744 mln zł. Zdecydowanie najmniejszy jest Sinsay (426 mln zł), ale za to najszybciej się rozwija. W rok sprzedaż w tych salonach wzrosła o 31 proc.

źródło: LPP

Na koniec września grupa LPP dysponowała łącznie 1 683 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 939,9 tys. metrów kwadratowych. W ostatnim kwartale największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do trzeciego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (39,6 tys. metrów kwadratowych), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay - 16,7 proc.

Pomijając fakt, że w rok przybyło netto (uwzględniając też zamknięte sklepy) 15 punktów sprzedaży i prawie 52 tys. metrów kwadratowych, przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL były dodatnie w każdym miesiącu trzeciego kwartału, a w całym trzecim kwartale 2017 roku wzrosły o 15,2 proc.

Jak podkreślają przedstawiciele grupy, wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w trzecim kwartale, a najwyższe dynamiki miała marka Reserved.

źródło: LPP

LPP inwestuje miliony w nowe salony

Trzeci kwartał był okresem sporych wydatków. Spółka zainwestowała 120,3 mln zł, a więc prawie dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Jak sama tłumaczy, pieniądze poszły na otwarcia salonów w prestiżowych lokalizacjach (w szczególności Londyn) oraz płatności za salony zmodernizowane i otwarte w drugim kwartale tego roku.

Na tym nie kończą się ambitne plany rozwoju. W całym przyszłym roku wydatki inwestycyjne mają zwiększyć się o 5 proc. w stosunku do tego roku. Szacuje się je na około 430 mln zł. LPP chce wejść ]ze sklepami własnymi do Kazachstanu i Słowenii, a w Izraelu otworzyć sklepy franczyzowe. Planowany wzrost powierzchni salonów ma sięgnąć 10 proc.

Na koniec przyszłego roku sklepy marki Reserved mają być obecne w 23 krajach.

źródło: LPP

LPP jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, na Bałkanach i Bliskim Wschodzie. Spółki zagraniczne wchodzące w skład grupy są podmiotami zajmującymi się dystrybucją towarów pod marką Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay poza granicami Polski.

Projekty odzieży są sporządzane w biurach projektowych LPP mieszczących się w Gdańsku (w siedzibie spółki), w Krakowie oraz Warszawie. Przekazywane są one następnie do działu zakupów, który zleca produkcję poszczególnych modeli, nawiązując w tym celu współpracę z zakładami w Polsce i poza jej granicami, między innymi w Chinach i Bangladeszu.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Tom
7 lat temu
Zaczęli płacić podatki w Polsce w końcu?
xyz
7 lat temu
Szkoda tylko ,że praca jest bardzo ciężka,płacą śmieszne pieniadze, a premia hihi....50 zł. ....żałosne. ....szkoda,ze firma która się tak szybko rozwija nie docenia pracowników magazynu, a to właśnie głównie dzięki nim tyle zarobili.
Pracowalam
7 lat temu
Nie dodałam ,ze samemu trzeba było dźwigać i przebierać ciężkie manekiny, z mopem biegać co 30 minut , nie wazne ,ze zarobiona jestes po pachy dostawa. Tak to sie wydaje ,ze dziewczyny , ktore pracuja w sklepie z ciuchami nic nie robia. Pozory myla. Często trzeba było dźwigać ciężkie kartony. Prasowac ubrania, nie raz jedną sukienkę 8 razy w ciągu dnia, bo regionalnemu się nie podobało. Na nocki też się przychodziło, żeby zrobić przecene, albo zmianę ścian. Nie ma czegoś takiego jak dopłata do nocki. Nie oczerniam firmy, tylko pisze jak naprawdę jest w odziezowkach. Bo niektórym się wydaje ,ze pracownicy sklepu odzieżowego to nie robią nic, tylko wyglądają albo stoją i składają ciuchy. To też ciężka praca. Szkoda tylko ,ze mało opłacalna.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
wiem co mowie
7 lat temu
Po takich wynikach inwestorzy szukający długoterminowych inwestycji powinni zaufać spółce, jak jeszcze akcje są po 8 bo potem będą żałować.
gosc
7 lat temu
Ładny wzrost, teraz systematycznie powinno być już tylko lepiej.
henrik
7 lat temu
Ci mądrzejsi właśnie kupili akcje LPP już przed ogłoszeniem raportu za trzeci kwartał. Wiadomo było że spółka ma się coraz lepiej.
Jsnzmx
7 lat temu
A co? Właściciele swoje dzieci zmuszają do niewolniczej pracy w fabrykach?
Zygfryd
7 lat temu
Mieli sklep na lotnisku w Kopenhadze może z miesiąc i zbankrutowali.Teraz jest tam HM
...
Następna strona