Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Macrologig niezadowolony z wyników

0
Podziel się:

Spółka informatyczna Macrologic chce wypracować rentowność netto w wysokości 10% na koniec 2010 roku.

Macrologig niezadowolony z wyników
(Amaxim/Dreamstime)

Spółka informatyczna Macrologic chce wypracować rentowność netto w wysokości 10% na koniec 2010 roku, a w latach następnych - zwiększyć ją do 13–15% przy wzroście przychodów ze sprzedaży o 5-10%, podała spółka.

Spółka przyznaje, że osiągane w 2010 roku przychody i rentowności są niezadowalające. _ _

_ - Wynikają z przygotowania organizacji do obsługi dużych nowych kontraktów, które miały rozpocząć się w pierwszej połowie 2010 roku. Ze względu na przesunięcia w realizacji tych projektów koszty organizacji wzrosły, podczas gdy przychody grupy i jednostki dominującej są nieco niższe od wyników roku 2009 _ - napisała spółka w raporcie.

Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 0,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 4,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 36,03 mln zł wobec 38,24 mln zł. W samym III kw. grupa odnotowała stratę w wysokości 13 tys. zł.

_ - W efekcie wprowadzonych zmian Macrologic SA oczekuje osiągnięcia na koniec 2010 rentowności netto w wysokości 10%, a w latach następnych rentowności netto do 13–15% przy wzroście przychodów ze sprzedaży od 5 do 10% _ - czytamy dalej w raporcie.

Spółka podkreśla, że jeszcze we wrześniu podjęła działania mające na celu poprawę rentowności już w IV kw. br. Należą do nich: obniżka wynagrodzeń o 10%, zwolnienie 3% załogi, optymalizacja planowania produkcji, zmiany w polityce sprzedażowej oraz wprowadzenie do sprzedaży - w I kw. 2011 r. - nowego produktu skierowanego do firm średniej wielkości.

Głównym produktem spółki jest pakiet rozwiązań z rodziny Xpertis, które wspierają następujące dziedziny prowadzenia biznesu: ewidencję i planowanie zasobów (ERP), zarządzanie informacją i wiedzą (KM, CRM), analizy zarządcze (BI).

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)