"Pan Marcin Lewandowski jest absolwentem Politechniki Gdańskiej na Wydziale Budownictwa Lądowego w specjalności Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie - Mosty" - czytamy w komunikacie.
Doświadczenie zawodowe powołanego jest następujące:
1994 - do obecnie - Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A. / Bilfinger Berger S.A. / PORR S.A. (jeden pracodawca - zmiana nazw wynika z przekształceń właścicielskich).
1994 - 1997 inżynier budowy - PPRM S.A.,
1997 - 2000 kierownik budowy / kierownik zespołu budów - PPRM S.A.,
2000 - 2007 dyrektor oddziału we Włocławku - PPRM S.A.,
2007 - 2009 dyrektor dywizji mostowej - Bilfinger Berger S.A.,
2009 - do obecnie członek zarządu i dyrektor operacyjny - Bilfinger Berger S.A. / PORR S.A., podano także.
"W trakcie swojej kariery zawodowej pan Marcin Lewandowski był odpowiedzialny za szereg kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce i w Norwegii, w tym przede wszystkimi między innymi za: budowę Tunelu Kolejowego do lotniska Okęcie, budowę Wantowego Mostu im. Solidarności w Płocku, budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, budowę Wantowego Mostu im T. Mazowieckiego w Rzeszowie, budowę wielu odcinków dróg ekspresowych w tym : S6, S7, S8 i S17, budowę Mostów TresfjordBrua i FarrisBrua w Norwegii, remont Mostu Łazienkowskiego w Warszawie" - czytamy także.
Trakcja PRKiI jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,37 mld zł w 2017 r.