Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Marie Brizard miała 119,9 mln euro przychodów w II kw. 2016 r.

0
Podziel się:
Marie Brizard miała 119,9 mln euro przychodów w II kw. 2016 r.

Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) zanotowała 119,9 mln euro sprzedaży netto w II kw. 2016 r., co oznacza spadek o 2,5% (bez efektów kursowych) oraz o 5% (z efektami kursowymi), podała spółka. Z kolei w okresie I-II kw. 2016 sprzedaż grupy wyniosła 205 mln euro, co oznacza spadek r/r o 4,6% (bez efektów kursowych) i 6,6% (z efektami kursowymi).

,,Za spadek odpowiada niepodstawowa działalność w Polsce oraz sprzedaż marek własnych wina różowego we Francji. Spadek sprzedaży w tych dwóch niskomarżowych działach nie poddaje w wątpliwość potencjału grupy do generowania znaczącego wzrostu EBITDA w 2016" - czytamy w raporcie.

Według informacji, podstawowa działalność grupy w Polsce wygenerowała ponad 20% wzrost r/r w II kwartale do 16,6 mln euro, napędzana dynamiką sprzedaży segmentu handlu nowoczesnego oraz dzięki pozytywnym efektom rekonfiguracji podejścia do segmentu handlu tradycyjnego.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku całkowita sprzedaż w Polsce (z działalności podstawowej i niepodstawowej) spadła o 9,1% do 70,1 mln euro, z dynamiką działalności podstawowej na poziomie 4% i spadkiem w segmencie niepodstawowym o 16%.

"Wzrosty sprzedaży z podstawowej działalności we Francji i Polsce wzmacniają naszą wiarę w zyskowny model wzrostu oraz strategię marketingową. W Polsce widzimy zwrot ku solidnej dynamice wzrostu, a działalność niepodstawowa powinna być zyskowna w 2016. Marki będące filarami grupy zanotowały znaczące wzrosty udziału rynkowego. Z kolei wyniki w innych regionach geograficznych potwierdzają słuszność multiregionalnego modelu działania" - powiedział CEO of Marie Brizard Wine & Spirits Jean-Noël Reynaud, cytowany w komunikacie.

Marie Brizard Wine & Spirits, wcześniej funkcjonująca jako Belvédere, jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.