Marie Brizard Wine & Spirits podniosła cele finansowe na 2018 r. do 450-500 mln euro przychodów ze sprzedaży (z 420-460 mln euro zakładanych w lutym br.) i 67-75 mln euro EBITDA (z odpowiednio 50-70 mln euro), podała spółka.
Zgodnie ze zrewidowanym planem strategicznym BiG 2.0, przychody w okresie 2016-2018 spadną o 100 mln euro, w porównaniu z prognozowanym wcześniej 120 mln euro spadku.
W tym samym okresie spółka zakłada poprawę EBITDA o 3,5 mln euro wobec wcześniej zakładanej poprawy o 10 mln euro w latach 2015-2018. Dzięki pięciu projektom optymalizacyjnym, Marie Brizard liczy na 25 mln euro dodatkowej EBITDA w 2016-2018, wobec wcześniej zakładanego zakresu 20-30 mln euro w 2015-2018.
Spółka oczekuje też, że strategia wzrostu - zarówno geograficznego, jak i nowych marek - przyniesie dodatkowe przychody ze sprzedaży rzędu 70-120 mln euro i 28-36 mln euro EBITDA w 2016-2018.
Cel dla marży EBITDA podniesiono do 15% wobec zakresu 12-15%, określonego w programie strategicznym BiG 1.0.
Marie Brizard liczy też na przychody ze zbycia niestrategicznych aktywów w wysokości 40 mln euro, wobec wcześniej zakładanych 20 mln euro. Większość dezinwestycji powinna zostać sfinalizowana do końca 2016 r.
Podtrzymano natomiast cel dla inwestycji finansowanych przez spółkę w kwocie 50-60 mln euro.
"Naszą ambicją jest, bardziej niż kiedykolwiek, zbudowanie pozycji Marie Brizard Wine & Spirits jako gracza w samym sercu rynku wina i mocnych alkoholi, a ten pierwszy rok wdrażania programu potwierdza, że jest to przynależne nam miejsce, z pozycjonowaniem, które doskonale odpowiada na oczekiwania klientów" - powiedział prezes spółki Jean-Noël Reynaud, cytowany w komunikacie.
Jak podano, 2015 r. był pierwszym rokiem wdrażania planu strategicznego. Dzięki podjętym w jego ramach działaniu, kurs akcji spółki wzrósł o 73% od 1 stycznia br., podkreślono.
Marie Brizard Wine & Spirits, dotychczas funkcjonująca jako Belvédere, jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.