Marvipol zakłada, że w tym roku segment motoryzacyjny będzie kontynuował dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.
- W 2015 r. chcemy skupić się na dalszym dynamicznym, dwucyfrowym wzroście sprzedaży w segmencie motoryzacyjnym, jak również maksymalizacji rentowności segmentu deweloperskiego. Równolegle do rozwoju działalności operacyjnej pracujemy nad podziałem grupy na dwa giełdowe podmioty, motoryzacyjny i deweloperski - poinformował, cytowany w komunikacie, Mariusz Książek, prezes Marvipolu.
Segment motoryzacyjny Marvipolu zakończył 2014 r. z 335,3 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 23 proc. rdr. Grupa sprzedała 1.118 samochodów Jaguar Land Rover do sieci dilerskiej (wzrost o 16 proc. rdr.), a liczba samochodów tej marki sprzedanych przez dilerów sięgnęła 1.176 samochodów (wzrost o 22 proc. rdr.).
W przypadku segmentu deweloperskiego przychody w 2014 r. wzrosły o ok. 90 proc. do 414,9 mln zł. Spółka zawarła 776 umów sprzedaży lokali i przekazała nabywcom 918 lokali.
Marvipol zanotował w zeszłym roku 761 mln zł skonsolidowanych przychodów, 76,3 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 47,9 mln zł zysku netto.
Dług netto na koniec 2014 r. sięgnął 196 mln zł, co oznacza spadek o 38 proc. rdr. W tym czasie spółka posiadała na swoim koncie 83,6 mln zł gotówki.
Strategia Marvipolu zakłada, że grupa zostanie podzielona na dwa podmioty: deweloperski i motoryzacyjny.
Marvipol to deweloper działający na rynku warszawskim. Ponadto spółki wchodzące w skład grupy są generalnymi importerami lub wyłącznymi przedstawicielami na Polskę marek samochodów Aston Martin, Jaguar i Land Rover. Model biznesowy grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash.