"Sukcesem zamykamy ten złożony i pod wieloma względami bezprecedensowy, w skali polskiego rynku kapitałowego, proces podziału Grupy Marvipol na dwie samodzielne publiczne spółki. Zdecydowaliśmy się na podział holdingu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów giełdowych, preferujących jednolite biznesowo spółki" - powiedział prezes Marvipol Development oraz British Automotive Holding Mariusz Książek, cytowany w komunikacie.
"Jestem przekonany, że zarówno Marvipol Development, jak i British Automotive Holding mają niebagatelny potencjał wzrostu wartości i rynkowej wyceny. Wierzę, że podział grupy przełoży się na dalszy wzrost zainteresowania inwestorów naszymi biznesami, co znajdzie odzwierciedlenie w rynkowej wycenie Marvipol Development i British Automotive Holding" - dodał.
W najbliższych tygodniach na rachunkach inwestycyjnych akcjonariuszy pojawią się akcje Marvipol Development, a kurs akcji British Automotive Holding (dawny Marvipol) zostanie skorygowany zgodnie z parytetem podziału, według którego wartość Marvipol Development oszacowano na ok. 44% wartości grupy. Ostatnim punktem planu podziału będzie debiut Marvipol Development na rynku głównym GPW, podano także.
21 listopada akcjonariusze Marvipolu oraz Marvipol Development zdecydowali o dokonaniu podziału spółki Marvipol poprzez przeniesienie części majątku na spółkę Marvipol Development oraz o zmianie nazwy Marvipolu na British Automotive Holding (BAH). BAH będzie obejmowała obecny segment motoryzacyjny spółki, a Marvipol Development - deweloperski.