Master Pharm - producent kontraktowy m.in. suplementów diety - zamierza przeprowadzić ofertę publiczną akcji oraz ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie ich do obrotu na GPW, podała spółka. Przeprowadzenie oferty planowane jest do końca 2015 roku, przy czym ostateczna decyzja dotycząca terminu uzależniona będzie od sytuacji na rynku.
Planowana pierwsza oferta publiczna będzie obejmować do 6 850 000 akcji, w tym do 5 000 000 akcji serii B nowej emisji emitowanych przez spółkę oraz do 1 850 000 akcji serii A sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających. Oferta publiczna przeprowadzona zostanie w Polsce. Intencją oferującego i akcjonariuszy sprzedających jest przydzielenie ok. 90% akcji oferowanych inwestorom w transzy instytucjonalnej i ok. 10% akcji inwestorom detalicznym, czytamy w komunikacie.
Oferującym jest Trigon Dom Maklerski.
W 2014 roku Grupa zanotowała 45,3 mln zł przychodów, 11,9 mln zł EBIT i 9,3 mln zł zysku netto (dane pro forma), podano również.
Grupa Kapitałowa Master Pharm prowadzi działalność w zakresie produkcji i wprowadzania do obrotu suplementów diety i innych środków żywnościowych posiadających właściwości wspomagające zdrowie, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, kosmetyków, wyrobów medycznych oraz preparatów spożywczych. Obecnie działalność Grupy opiera się przede wszystkim na zarządzaniu realizacją produkcji kontraktowej suplementów diety, przy czym od marca 2015 roku została ona wsparta znacznym portfelem marek własnych, rozwijanych przez spółkę zależną Avet Pharma.
Głównymi klientami Master Pharm są duże firmy farmaceutyczne - producenci leków gotowych i innych produktów leczniczych, którzy wyprodukowane przez Grupę produkty wprowadzają na rynek pod swoimi markami.
Większość produkcji Grupy realizowana jest przez spółkę Grokam (100% zależna od Master Pharm S.A.)
. Z kolei Avet Pharma (również 100% zależna od Master Pharm S.A.) prowadzi działalność w zakresie opracowywania i wprowadzania do obrotu suplementów diety pod markami własnymi oraz związanego z tą działalnością marketingu i promocji.